مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز :

هنوز در برخی از استان‌ها به ورزش بانوان توجه نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تعداد کم دانش آموزان شرکت کننده از برخی از استان ها در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی دختر کشور به میزبانی استان البرز نشان‌ دهنده آن است که در برخی از استان‌ها هنوز به ورزش بانوان توجه خاصی نمی‌شود.

کد مطلب: ۶۶۱۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در دولت یازدهم به مقوله ورزش دانش آموزی توجه ویژه ای شده است که امیدواریم در دولت دوازدهم نیز این حمایت ها با قوت بیشتری تداوم پیدا کند.

به گزارش پانا، خسرو ساکی درآیین افتتاح مسابقات ژیمناستیک کشوری دانش آموزان دختر که درسالن شهدای17شهریور شهرستان فردیس برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش‌و پرورش در دولت دوازدهم نیز برنامه‌های دولت یازدهم را ادامه می‌دهد تا دانش آموزان با نشاط در مدارس درس بخوانند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه ورزش عامل پویایی و پیشرفت دانش آموزان می شود، خاطر نشان کرد: وزارت آموزش‌ و پرورش برنامه‌هایی برای رشته‌های مختلف ورزشی از جمله برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی، کشوری و ملی برای دانش آموزان به ویژه برای دانش آموزان دختر در دستورکار دارد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را استعدادیابی دانش آموزان ورزشکار ذکر کرد و یادآورشد: ایجاد شور، نشاط و انگیزه در بین دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان از موارد مهمی است که با برگزاری این گونه مسابقات مشاهده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: ورزش نه‌ تنها موجب سلامت دانش آموزان از نظر جسمی و روحی است بلکه فرصتی برای رشد و شکوفایی اجتماعی، فرهنگی و مکارم اخلاقی دانش آموزان نیز می شود.

ساکی به تعداد کم دانش آموزان شرکت کننده از برخی از استان ها در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزی دختر کشور به میزبانی استان البرز پرداخت و اظهارکرد: این مهم نشان‌ دهنده آن است که در برخی از استان‌ها هنوز به ورزش بانوان توجه خاصی نمی‌شود.

وی ضمن تاکید به لزوم توجه به ورزش بانوان در کشور به دلیل نقش مهم و تاثیرگذار آنان درکانون خانواده و اجتماع یادآورشد: کسب افتخارات مختلف المپیکی، جهانی توسط بانوان کشور نشان‌دهنده توان و ظرفیت بسیار بالای این عزیزان در حوزه ورزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ضمن تسلیت به خانواده آموزش‌و پرورش استان هرمزگان در خصوص حادثه روز گذشته، تصریح کرد: امید داریم با برنامه‌ریزی و حرکت هدفمند در سطح استان‌ها دیگر شاهد چنین حوادث دل‌خراشی نباشیم.

ساکی با اشاره به لزوم ممنوعیت مسافرت شبانه اردوهای دانش‌آموزی، اضافه کرد: امید داریم این مهم در کشور مورد توجه و تصویب قرار گیرد زیرا بیشتر حوادث رانندگی در شب اتفاق می‌افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تمهیدات لازم برای محل اسکان دانش آموزان شرکت‌کننده در مسابقات کشوری ژیمناستیک اندیشیده شده است و از سرپرستان گروه‌های مختلف می‌خواهیم برای بازگشت به استان و شهر خود عجله نکنند و مسافرت شبانه نداشته باشند.

وی گفت: دراین دوره ازمسابقات21تیم که شامل146دانش‌آموز، مربی وسرپرست درمقطع ابتدایی و12تیم شامل 76 دانش‌آموز، مربی و سرپرست در مقطع متوسطه اول شرکت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار