حجت‌الاسلام نوری زاده:

رعایت شاخصه های سبک زندگی اسلامی، افراد جامعه را به آرامش می رساند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، با بیان شاخصه های سبک زندگی اسلامی اذعان کرد: رعایت این ویژگی ها، اعضای خانواده ها را به آرامش می رساند.

کد مطلب: ۶۵۸۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، مدیرکل در ادامه مباحث تبیین شاخصه های سبک زندگی اسلامی، گفت: رعایت شاخصه های سبک زندگی اسلامی، موجب ایجاد فضای آرام در بین اعضای خانواده و جامعه خواهد شد.

وی در ادامه به باورها و اندیشه هایی که ریشه سبک زندگی خانوادگی هستند، اشاره و خاطرنشان کرد: ایمان به خدا، اعتقاد به مرگ و معاد، در نظر گرفتن معیارهای انتخاب همسر بر اساس آیات و روایات، نگرش افراد به زندگی را تغییر می دهد.

حجت الاسلام نوری زاده، در همین رابطه اظهار داشت: باور و اعتقاد به خداوند، همه رفتارها و زندگی خانوادگی را به سوی کسب رضایت پروردگار سوق می دهد، فردی که خدا را ناظر و همراه خود و حتی از رگ گردن خود به خویش نزدیک تر می بیند، تلاش می‌کند تا در برخورد با اعضای خانواده و انجام وظایف خانوادگی، رضایت آنها را جلب نماید.

وی تاکید کرد:توجه به عدالت خدا، اینکه هیچ ظلمی را روا نمی دارد و حق هیچ مظلومی را ضایع نمی کند، زمینه شناخت دیگری برای مهار رفتاری اعضای خانواده است وهرچه این حالت قوی تر باشد، مشکلات فرد کمتر خواهد بود و توجه به صفات خداوند، از جمله رحمت و مهربانی گسترده، توانایی نامحدود آثار مثبت بر زندگی فرد و جنبه های خانوادگی او بر جا می گذارد و عطوفت اعضای خانواده نسبت به هم بیشتر و زمینه پیشگیری و حل بسیاری از مشکلات می‌گردد. بنابراین، توکل بر خداوند در همه امور زندگی از آثار ایمان به خداوند است که خانواده را در برابر مشکلات یاری می رساند.

حجت الاسلام نوری زاده، در تبیین معیارهای انتخاب همسر نیز نکات مورد توجّه قرآن کریم و پیشوایان معصوم (ع) را دینداری و تقوا، آراستگی به فضایل اخلاقی و همتایی و تناسب زن و مرد برشمرد و خاطر نشان کرد: از نظر اسلام مهم‌ترین ارکان استحکام خانواده مودت و رحمت میان زن و مرد است،مودت یعنی دوستی عاقلانه و نه دوستی غریزی و رحمت به معنای گذشت مهربانانه از لغزش‌ها و کوتاهی‌های یکدیگر. با تکیه بر این دو اصل اخلاقی می‌توان همه اختلافات را رفع کرد. اگر خانواده بر پایه مودت شکل گرفته باشد، اختلافات آن نیز بر پایه رحمت، رفع خواهند شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، از اقشار تأثیرگذار جامعه خواست به دلیل ارتباط با اقشار مختلف مردم، در جلسات سخنرانی و خطابه خود ضمن عنوان کردن شاخصه های گوناگون سبک زندگی اسلامی، به سؤالات افراد جامعه به خصوص جوانان پاسخ دهند.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار