فعالین حوزه سلامت و تندرستی دانش آموزی آذربایجان شرقی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از همکاران ساعی حوزه سلامت و تندرستی استان در کسب رتبه دوم کشوری اجرای برنامه های ارتقاء سلامت دانش آموزان، ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۵۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در این مراسم ضمن قدردانی از کسب چنین موفقیتی، فلسفه جلسه را قدردانی از عوامل اجرای عنوان کرده و خاطرنشان شد: درمنابع و متون اسلامی امنیت و سلامت دو مقوله بسیار جدی در نظام های پیشرفته مورد تاکید بوده است و توسعه به ابعاد مختلف در سایه این ها مثل دو بال یک پرنده کشور را به اوج می رساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: اساسا در مدیریت برای تحقق این دو مقوله به صورت همزمان، باید به فرآیند و ارزشی و درونی تبدیل شود که از طریق خانواده و نظام تعلیم و تربیت شکل بگیرد.

وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین در ساحت حیات ، دقیقا سلامت روحی و جسمی دانش اموزان تاکید شده است و در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به سلامت روحی و جسمی توجه شده است.

پاشایی تصریح کرد: موفقیت های موجود در حوزه ی ورزش در کنار موفقیت های علمی بسیار مهم است و استمرار آن خواستار شد تا پویایی حفظ شود.

این مقام مسئول توجه به بهداشت روحی و جسمی و ورزش را تاکید کرد و گفت: اگر در بخش علمی نتیجه ای اتفاق می افتند حتما در عقبه ی آن آوردگاهی بنام ورزش، سلامت و شادابی روحی و روانی دانش آموزان روی داده است.

وی در آستانه بازگشایی مدارس توجه به برنامه های بهداشتی از نظر کیفی مدارس را خواستار شد و بر اجرای برنامه های محتوایی در حوزه ورزش و تندرستی تاکید کرد.

پاشایی بر برنامه ریزی دقیق تاکید کرد و گفت: نظام جامع برنامه ریزی نیز به شکل رسمی در این حوزه اجرا شود به طوری که بحث تربیت بدنی و ورزش که توسط دبیران این حوزه نقشی برجسته است، پررنگ باشد.

وی بر بازمهندسی سرویس های بهداشتی، آبخوری، محل اسکان، کلاس های درسی و خود مدرسه از نظر بهداشتی تاکید کرد و افزود: چرا که تربیت بدون توجه به بهداشت روی نخواهد داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ارتقا شاخص های بهداشتی، ورزشی و پرورشی دانش آموزان را تاکید کرد و گفت: باید از ابزارهای بیرونی نیز استفاده شود.

وی شعار "زندگی سالم، مدرسه سالم" را مدنظر قرار داد و گفت: وقتی اولیا دانش اموز را راهی مدرسه کرد دیدگاه خاطرجمعی نسبت به ایمنی مدرسه داشته باشند.

پاشایی آموزش مربیان بهداشت و ورزش را طی دوره ها و ابعاد مختلف با هدف به روزرسانی به صورت تخصصی خواستار شد.

اجرای موفق ترین طرح های حوزه سلامت و ورزش دانش آموزی استان

در ادامه رسول صادقی گفت: در راستای غربالسازی، پیشگیری از معلولیت و غربالگری ژنتیک یکسری همکاری های مشترکی با بهزیستی استان صورت گرفته است.

وی آگاه سازی در دوران رشد را هدف اصلی این همکاری های برشمرد وخاطر نشان کرد: نزدیک به 233 مدرسه در استان دانش اموزان از نطرمبانی رشد مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی به بحث کلاس ها، کارگاه های آموزشی و کلاس های ضمن خدمت اشاره کرده و گفت: با توجه به وضعیت استان و با توجه به نیازسنجی و ارزیابی ها از کانال های مختلف در 8 موضوع به صورت منظم و مستمر با رویکرد حوزه سلامت اتفاق افتاد و در بحث پیشگیری و آگاه سازی به همکاران در این زمینه اطلاعاتی داده شد.

صادقی به طرح آهن یاری اشاره کرد و گفت: این طرح به مدت 16 هفته همراه با ویتامین دی در مدارس دخترانه و پسرانه با همکاری وزارت بهداشت صورت گرفت.

وی بحث سفیران سلامت استان را یکی از موفق ترین طرح ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه کتاب های متعدد و برشورهای آموزشی در مدارس با رویکرد بهداشت و سلامت محیط برای دانش آموزان توزیع شد.

صادقی اذعان داشت: تحول بزرگی که در حوزه سلامت استان صورت گرفت بهداشت دهان و دندان بود که بزرگترین خدمت به اینده بشر می تواند باشد که سال گذشته دانش آموزان مورد هدف تحت پوشش قرار گرفتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان به برنامه های هفته سلامت در راستای نشاط و شادابی اشاره کرد و گفت: ورزش صبحگاهی در پارک ال گلی، جشنواره های غذایی، جشنواره بازی های بومی و محلی و مدارس مروج سلامت ، طرح دادرس و پیشگیری از بیماری های واگیردار و نو پدید، طرح های بهداشتی آموزشی برای همکاران و دانش آموزان از جمله این برنامه ها بود.

وی با اشاره به موفقیت های اخیر دانش آموزان استان در کنکور، یادآور شد: این دانش آموزان به طور متفق القول فراهم بودن زیرساخت های لازم در مدرسه را عامل مهمی در موفقیت های خود عنوان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار