حفاظت از محیط زیست دریای خزر نیازمند عزم همگانی است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: حفاظت از محیط زیست دریای خزر، نیازمند عزم همگانی است و در این راستا ملت های همسایه آن باید نقش آفرین باشند.

کد مطلب: ۶۵۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،یونس رنجکش در بازدید از اکو موزه دریای خزر در ساحل سفیر امید این شهرستان افزود: مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست دریای خزر با افزایش آگاهی های عمومی امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: دولت های عضو همکاری های دریای خزر که پنج کشور همسایه آن هستند، بر اساس معاهدات و همکاری های منطقه ای وظایفی در حفظ این دریا دارند.
وی اظهار داشت: یکی از نهادهای موثر در آموزش های همگانی، سازمان های مردم نهاد دوستدار محیط زیست به ویژه در حوزه دریای خزر هستند که با اجرای برنامه های آموزشی می توانند موثر باشند.
رنجکش ادامه داد: همه در مقابل محیط زیست دریای خزر که دریای صلح و دوستی نام گرفته است، مسئول هستیم و باید نسبت به رعایت حقوق آن عمل کنیم.
او گفت: متاسفانه به دلیل ورود انواع پسماند از سوی کشورهای حاشیه دریای خزر به آن، محیط زیست این دریا به شدت در حال آلوده شدن است و اگر برنامه ریزی ها در این حوزه دیر انجام شود، امنیت پایدار دریا به دلیل آلودگی های زیست محیطی دچار مشکل خواهد شد.
وی با تقدیر از سازمان مردم نهاد سبزکاران بالان برای برگزاری برنامه روز دریای کاسپین، خواستار گسترش اینگونه برنامه های آموزشی برای فرهنگ سازی در جامعه شد.
دوازدهمین دوره جشنواره روز منطقه ای دریای کاسپین به همت موسسه سبزکاران بالان و با همکاری ستاد ساماندهی ساحل های بندر آستارا در ساحل سفیر امید این شهرستان برگزار شد.
21 مردادماه، روز دریای خزر است و این دریا با وسعت 600 هزار و 384 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه جهان است و طول پیرامون آن به هفت هزار کیلومتر می رسد و از نظر تنوع زیستی، بسیار غنی است و برای حدود 15 میلیون ساکنان حاشیه خود، هزاران فرصت شغلی ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار