با هدف ترویج سبک زندگی سالم؛

جشنواره غذای سالم و جشن «آش کدبانو» در رشت برگزار شد

جشنواره غذای سالم و جشن «آش کدبانو» با هدف ترویج سبک زندگی سالم در رشت برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جشنواره غذای سالم و جشن «آش کدبانو»اظهار کرد: در جوامع امروزی بیماری های غیر واگیر مهم‌ترین علت مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شود و ۷۴ درصد علل مرگ و میرناشی از بیماری‌های غیرواگیر است.

شاهرخ یوسف‌زاده چابک راه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را تغییر سبک زندگی و افزایش فعالیت‌های بدنی دانست و گفت: تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه رواج مصرف غذای سالم یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است افزود: برپایی جشنواره غذای سالم یکی از گام‌های موثر در زمینه الگوی تغییر سبک زندگی در نوع تغذیه ومصرف مواد غذایی است.

در این مراسم همچنین معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این جشنواره با هدف ترویج پخت غذاهای سالم، سنتی و ایرانی اسلامی برگزار شده است.

افشین شفقی با بیان اینکه آش غذای سالم و مواد موجود در انواع آش ها از جمله حبوبات، سبزی و کشک سرشار از ارزش غذایی است، اظهار کرد: آش غذای کاملی است که منبع غنی از پروتئین ها و سبزیجات وکربو هیدارت ها محسوب می شود.

وی سلامت و امنیت غذایی را یکی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان کرد وگفت: غذا نقش مهمی در سلامت افراد جامعه دارد وبه همین منظور باید با فرهنگ سازی و ترویج انواع غذاهای سالم ، فرهنگ غذای سنتی و ایرانی اسلامی را جایگزین فست فودها کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار