استاندار یزد:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی جوانان است

استاندار یزد در دیدار با مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های این سازمان را فرایندی مناسب برای ایجاد بسترهای لازم اشتغال‌زایی جوانان بخصوص افراد جویای کار دانست.

کد مطلب: ۶۴۹۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد؛ «سید محمد میرمحمدی» در دیدار با مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای استان بابیان اهمیت توجه به آموزش‌های مهارتی گفت: متأسفانه یکی از ضعف‌های مشهود در مسئله آموزش عدم مهارت در نیروی‌های تحصیل‌کرده است. معتقد هستیم آموزش‌های مهارتی نه‌تنها برای دانش آموزان بلکه در تمامی ارگان‌ها و نهادها باید موردتوجه قرار گیرد.
استاندار یزد با اشاره به حضور بیش از 400 رشته آموزشی در مجموعه فنی و حرفه‌ای افزود: مهم‌تر از کمیت رشته‌های موجود، کیفیت خروجی این رشته‌ها است. ما باید شاهد آثار ملموس این آموزش‌ها در سطح جامعه و بازار باشیم.
وی با اشاره به مشاغل صنایع‌دستی و سنتی تأکید کرد: بعضاً بسیاری از این مشاغل طی سال‌های قبل با عدم توجه روبرو بوده است ولی در سال‌های اخیر با آموزش و توجه مخاطبین به سطح جامعه بازگشته و حتی به‌عنوان شغل خانگی رونق یافته و مورد استقبال بازار هم قرارگرفته است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان گفت: فنی و حرفه‌ای مکانی مناسب برای ایجاد بسترهای لازم اشتغال‌زایی برای جوانان بخصوص افراد جویای کار است.
میرمحمدی با اشاره به وضعیت تأسف‌بار کسب مشاغل مهارتی توسط اتباع و مهاجرین در استان، تصریح کرد: مشاغلی که توسط فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود توسط اتباع و مهاجرین اشغال می‌شود. ضرورت دارد در کنار آموزش‌های مهارتی سعی کنیم وجدان کاری و اعتقاد به کار را بالا ببریم و در بین افراد افزایش دهیم تا سطح کارآمدی نیروهای بومی افزایش یابد.
وی در پایان با اشاره به لزوم ارتباط فنی و حرفه‌ای با سازمان‌های مرتبط باکار گفت: لازم است برنامه‌ای مدون برای تقویت ارتباط بخش‌هایی چون صنایع و کشاورزی وجود داشته باشد تا از کارآموزان جوان سازمان فنی و حرفه‌ای بهره گرفته شود.
گفتنی است در ابتدای این جلسه مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این سازمان پرداختند.
/ خبرنگار: مهتاب سرداری_ حنانه زارع/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار