ویژه پیمانکاران و نیروهای برقکار

دوره آموزشی نصب و اجرای کابل خودنگهدار در استان مرکزی برگزار شد

دوره آموزشی نصب و اجرای کابل خودنگهدار ویژه پیمانکاران و نیروهای برقکار شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در اراک برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۹۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در مراسم آغازین این دوره آموزشی گفت: آموزش به ویژه برای نیروهای اجرایی شرکت نقش بسزایی درارتقای مهارت و دانش همکاران دارد.

محمد اله داد حفاظت از پرندگان، بهبود مبلمان شهری، کاهش پیک مصرف، حذف شاخه زنی درختان، جلوگیری از آسیب های زیست محیطی با کاهش ورود آلاینده ها و صرفه جویی در مصرف سوخت، بهبود ولتاژ و افزایش کیفیت برق تحویلی را از جمله مزایای کابل های خودنگهدار برشمرد.

وی با بیان اینکه در کابل های خودنگهدار امکان اخذ انشعاب غیرمجاز به حداقل می رسد اظهار داشت: صرفه جویی انرژی و کاهش تلفات فنی و غیرفنی، کاهش خاموشی ها وافزایش ایمنی از دیگر مزایای کابل های خودنگهداراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: شهرستان محلات با اجرای پروژه ۱۰۵ کیلومتری تعویض سیم با کابل خودنگهدار به عنوان اولین شهر کابلی در سطح کشور با حضور معاون وزیر نیرو افتتاح شد.

اله داد با اشاره به اینکه سیم های مسی براثر بارندگی ها و وزش باد، منجر به حادثه و خاموشی طولانی مدت می شوند، افزود: این مشکل در کابل های خودنگهدار مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از کابل خودنگهدار در شرکت های توزیع برق به اقتصاد صنعت برق کمک خواهد کرد، افزود: تبدیل سیم به کابل در سطح استان از اهداف استراتژیک شرکت است.

یکی از اساتید ومتخصصان صنعت برق کشور نیز گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، امکان نصب خط جدید کابل خود نگهدار در کنار خط قبلی بر روی یک تیر گرفتگی از جمله مزایای کابل های خودنگهدار است.

حبیب اسماعیلی امکان زیباسازی شهری با مخفی کردن کابل های خود نگهدار با عبور دادن کابل از روی دیوار و یا مخفی کردن آن در کانال های مخصوص و افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارت ها و ضایعات ناشی از برق را از دیگر مزایای این کابل ها برشمرد.

وی افزود: تکنولوژی استفاده از کابل خودنگهدار در سال ۱۹۷۰میلادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار گرفت.

این دوره آموزشی طی چهار روز در دو فاز عملی و تئوری در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار