مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:

اجرای عملیات مرمت تیمچه صرافیان آباده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از اجرای عملیات مرمت ششمین بازارچه دائمی و تاریخی صنایع دستی کشور در آباده خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مصیب امیری افزود: بمنظور توسعه صنایع دستی شهرستان آباده بازارچه دائمی تیمچه صرافیان که در دو طبقه بنا و طبقه پایین آن با کاربری بازارچه صنایع دستی راه اندازی شده، طبقه فوقانی آن با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال توسط میراث فرهنگی فارس دردست مرمت می باشد و پس از اتمام عملیات اجرایی مرمت در اختیار هنرمندان و صنعتگران این شهرستان قرار خواهد گرفت .

بنای تاریخی تیمچه صرافیان آباده اثری به جا مانده از دوران قاجار با مساحت ۱۰۸۰ مترمربع و ۳۶ حجره در حدود ۱۲۰ سال پیش در بافت قدیم شهر بنا شده است و در سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۹۳۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید . که به عنوان ششمین بازارچه دائمی صنایع دستی کشور محسوب می شود.

هنر منبت آباده شهرت جهانی دارد و نمونه های آن در موزه های جهان به عنوان بهترین اثرهای هنری نگهداری می شود. همچنین گیوه های آباده در نهایت ظرافت و دقت تهیه و در نوع خود بی نظیر می باشد.از دیگر صنایع دستی این شهرستان می توان به گلیم بافی، قالی بافی، جاجیم بافی، پارچه بافی پنبه ای نام برد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار