به درخواست فرماندارزاهدان انجام خواهد شد؛

راه اندازی اولین کاروان محله ای نشاط و سلامت در مناطق حاشیه شهر

فرماندار در جلسه ستاد ساماندهی جوانان، اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان را مکلف به راه اندازی اولین کاروان محله ای نشاط و سلامت در مناطق حاشیه شهر کرد.

کد مطلب: ۶۴۸۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان؛ مجتبی خانجانی گفت: این کاروان که با هدف ایجاد نشاط گروهی و افزایش مشارکت شهروندان حاشیه شهر در امر خود مراقبتی راه اندازی می شود باید در هفته دولت، فعالیت خود را اغاز کند.

فرماندار بیان کرد: درراستای ایجاد کاروان نشاط و سلامت، تمام دستگاه های شهرستان موظف به همکاری و ارائه خدمت برای هر چه باشکوه تربرگزارشدن برنامه های محوری این کاروان هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها می بایست درجهت افزایش هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه ها و بهتر برگزار شدن این کاروان از اجرای برنامه های انفرادی پرهیز کنند.

خانجانی از اداره ورزش و جوانان خواست: تولیت این کاروان را به سپاه و بسیج واگذار کند و با همکاری تمامی دستگاه ها دولتی، ngo ها و مرکز بهداشت برنامه های متنوعی ای را در تمام محله های حاشیه شهر برگزار کنند.

وی افزود: انجام ورزش های گروهی، برگزاری اردوهای خارج از شهرستان برای آشنایی با فرهنگ و هنرهای سایر شهرستان ها و استان ها، انجام چکاپ و آزمایش های روتین از شهروندان، برگزاری کلاس های تقویتی، هنری و ورزشی و سلامت محور برای تمام کودکان، نوجوانان و جوانان، برگزاری مراسم رقص شمشیر و آوازخوانی محلی، کتاب خوانی و .... از جمله برنامه هایی باشد که در غالب فعایت های این کاروان در حاشیه شهر گنجانده شود.

خانجانی تصریح کرد: امروز باید با تاسف متذکر شد که سن اعتیاد به مواد مخدر به 12 و 13 سال رسیده است که این می تواند آغاز یک بحران را برای ما رقم بزند، لذا برگزاری چنین مراسم های تفریحی، شاد و آموزشی در حاشیه شهر می تواند مانع از گرایش نوجوانان به این سمت شود.

وی به برگزاری اردوهای خارج از شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوها می تواند تاثیر بسیاری بر رشد فرهنگ، هنر، آموزش و سلامت روح و جسم نوجوانان و جوانان حاشیه شهر بگذارد لذا این برنامه حتما در این کاروان انجام شود.

فرماندار تاکید کرد: این کاروان باید حتما تا هفته دولت راه اندازی شود و تمامی دستگاه ها نیز مکلف به همکاری در اجرای باشکوه تر این کاروان هستند.

این مقام مسئول گفت: از مکان های تفریحی متعلق به دستگاه ها برای برگزاری اردوهای یک روزه درون شهری استفاده کنید و ترتیبی اتخاذ کنید تا جشنواره بادبادک ها هم در راستای ایجاد فضای شاد و تعامل های بیشتر اجتماعی در پایان هرهفته برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار