هنرستان شهید چمران به‌عنوان مدرسه ماندگار حفظ شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: مدارسی با ویژگی های بارز علمی و قدمت فعالیتهای آموزشی در زمره مدارس ماندگار به حساب می آیند و هنرستان شهید چمران یکی از مدارس ماندگار استان محسوب می شود.

کد مطلب: ۶۴۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی حاجتی در در گفتگو با خبرنگار پانااز گیلان،اظهار کرد: در گذشته، مدرسه شهید بهشتی به‌عنوان تنهامدرسه ماندگار معرفی‌شده بود و در این راستا هنرستان شهید چمران ناحیه دو رشت که از ویژگی‌های لازم جهت انتخاب به عنوان «مدرسه ماندگار» برخوردار است در صورت تصویب شورای آموزش و پرورش استان به عنوان مدرسه ماندگار انتخاب می‌شود.

وی بایادآوری تحصیل ۳۷۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان گیلان ، گفت: آموزش‌وپرورش با اجرای پروژه مهر و آماده‌سازی 5 هزار مدرسه ، در حال فراهم آوردن مقدمات حضور پر شور دانش آموزان در اول مهر است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه امسال صد هزار دانش‌آموز جدیدالورود به مقاطع اول دبستان، هفتم و متوسطه دوم داریم، افزود: پنج کمیته سازماندهی، تعمیر و تجهیز، تبلیغ و اطلاع رسانی، تأیید صلاحیت و نظارت و ارزیابی در قالب پروژه مهر مهیای میزبانی شایسته از دانش آموزان در اول مهر هستند.

وی گفت: امسال بیش از 800 پایگاه جهت غنی سازی اوقاف فراغت دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم که از 10 تیرماه فعال خود را آغاز کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که بتوانیم 110 هزار دانش‌آموز را در سطح پایگاه‌ها جذب کنیم که در این ارتباط تاکنون 70 درصد ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه جزء چهار استان اول کشور در جذب جمعیت سوادآموزی هستیم، افزود: شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، آستارا و تالش بیشترین جذب سوادآموزان را داشته‌اند.

حاجتی با بیان اینکه طبق آمارها 20/87 درصد میزان باسوادی گیلان است، گفت: شهرستان‌های انزلی، رشت، آستارا و لاهیجان در راس باسوادان استان قرار دارند.

وی بابیان اینکه تبدیل وضعیت‌ فرهنگیان در تابستان صورت می‌گیرد ، اظهار داشت: تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان در اول مهر امسال نخستین سال تدریس خود را آغاز می‌کنند که هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس های ضمن خدمت هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با تأکید بر استفاده بهینه از املاک و اراضی آموزش و پرورش گفت: مطابق بند ه تبصره 9 قانون بودجه به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده تا با ملاحظات آموزشی نسبت به تغییر کاربری برخی از اراضی و املاک اقدام نماید و ادارات آموزش و پرورش باید از شرایط خوب مصرّح در این قانون نهایت استفاده را ببرند.

حاجتی با اشاره به تخصیص پنج درصد از سهم عوارض برخی شهرداری ها به آموزش‌وپرورش در سال گذشته گفت: امسال همزمان ‌ با آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داریم با دعوت از مدیران کل استان در بازگشایی مدارس، از ظرفیت آنان و دیگر نهاد و سازمانها در بهسازی مدارس استفاده کنیم.

وی با اشاره به همزمانی هفته اول مهر با هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این مهم فرصتی خواهد بود تا با حضور خانواده شهدا در مدارس در روز اول مهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از خانواده معزز آن‌ها نیز قدردانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار