فنس کشی در حریم قبرستان تاریخی فال اجرا شد

مسئول اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهر گفت: عملیات فنس کشی در حریم قبرستان تاریخی فال در شهرستان مهر با اعتبار هزار و 300 میلیون ریال آغاز شده است.

کد مطلب: ۶۴۴۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس احمد تقوی عنوان کرد: این قبرستان در سالهای قبل از استقرار اداره میراث فرهنگی شهرستان، مورد تخریب و تجاوز اهالی روستا قرار گرفته بود که پس از تشکیل این اداره طی چند سال اخیر با همکاری بخشداری گله دار، نیروی انتظامی ، دهیاری و شورای روستای فال ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب گردید.

وی ادامه داد: با تامین اعتبار به جهت تعیین حریم برای این اثر تاریخی با همکاری دهیاری و شورای دهستان فال ، اقدامات اجرایی به منظور نصب فنس در محدوده قبرستان در دست اجرا می باشد.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان مهر تصریح کرد: از مجموع هزار و 300 میلیون ریال اعتبارمورد نیاز این طرح، هزار میلیون ریال آن توسط دهیاری روستای فال و 300میلیون ریال آن نیز از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی فارس تامین شده است.

قبرستان تاریخی فال با سنگ نوشته های قدیمی و زیبا به شکل صندوق و تابوت مربوط به قرون ششم و یازدهم هجری و گنجینه ای از خطوط کوفی، تزیینی ثلث با کتابت استادانه، متعلق به دوره اسلامی در دهستان فال از توابع بخش گله دار شهرستان مهر می باشد، این مکان باشماره ثبت 9209 در تاریخ 24 تیرماه سال 1382 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار