تجلیل از 380 دانش آموز برگزیده مسابقات فرهنگی هنری

در مراسمی از 380 دانش آموز برگزیده دوره دوم متوسطه استان در مسابقات فرهنگی ، هنری تجلیل شد.

کد مطلب: ۶۴۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،مهدی حاجتی در سخنانش هنر را عصاره وجودی انسانها برشمرد وگفت: آثار هنری ارزشمند ترین تجلی روحی و جسمی دانش آموزان است که باید از طریق مربیان پرورش یابد. وی افزود: در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی، قریب به 65 هزار دانش آموز در سطح آموزشگاهی در رشته های سرود، هنرهای تجسمی، ادبی _ پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، نمایش و موسیقی شرکت کردند که 380 دانش آموز در مرحله استانی حائز رتبه های برتر شدند و از این تعداد 48 نفر نیز به مسابقات کشوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رسالت بزرگ آموزش و پرورش در گسترش هنر گفت: برگزاری همایشهای در خور نام هنرمندان ، نشان از توجه به مقوله فرهنگ است و ما موظفیم از هنرمندان حمایت کنیم. حاجتی با تأکید به نقش مهم مربیان در پرورش استعدادهای دانش آموزان گفت: تلاش ما باید تربیت مربیانی باشد که هنر را بشناسند و بتوانند دانش آموزان را با مبانی هنر اصیل آشنا کنند.

اخلاقی ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم مخاطب شناسی و انتخاب زبان مناسب مخاطب را ، راز مانایی هنر دانست و گفت: بخاطر انتخاب زبان هنری مناسب است که آثاری از جمله اشعار حافظ ، فردوسی و سعدی هنوز هم جاودانه است.

وی افزود: استعداد یابی دانش آموزان یکی از وظایف ذاتی دانش آموزان است و استان گیلان واجد استعدادهای ناب هنری و فرهنگی است.

در پایان از رتبه های اول تا سوم رشته های هنری بخش نمایش و موسیقی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از هنرمندان بنام گیلانی: انوش نصر، علی اکبر کنعانی، شباب گلچین، غلامرضا ورعی، کبری علیپور، حبیب پورسیفی و علی گسکری تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار