با معرفی نفرات برتر؛

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسرکشور دراردبیل به پایان رسید

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در بخش پژوهشی پسران با معرفی نفرات برتر در هفت رشته در اردبیل پایان یافت.

کد مطلب: ۶۴۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آئین اختتامیه این مسابقات گفت: 33 تیم از 32 استان کشور که یک تیم آن ویژه روشندلان بود در این مسابقات در پنج رشته نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، احکام ، انشای نماز و تفسیر با هم رقابت کردند .
محمدرضا مسیب زاد افزود: در هر رشته پنج نفر برگزیده شدند که در مجموع از 120 نفر از گل های بوستان کلام الهی و معرفت دینی تجلیل شد .
وی بیان کرد: به هیچ وجه قصد و نیت ما رقابتی کردن این مسابقات نیست چرا که دانش آموزان حاضر در این مسابقات برگزیده هفت میلیون دانش آموز هستند که از سطح مدرسه تا کشور در این رقابت ها حاضر شدند .
مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: رقابت همراه با همدلی و همراهی بین هفت میلیون دانش آموز در هیچ جای دنیا نظیر دارد و ما خوشحالیم که چنین فضای رقابتی در کشور ما بر محور قرآن و مفاهیم دینی برگزار می شود .
مسیب زاده با بیان اینکه منتخب هفت میلیون دانش آموز کشور با حضور در این رقابت ها در حقیقت فضای شایسته قرآنی و تربیتی را در مسیر تعالی سپری می کنند تشریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا دانش آموزان قدر نعمت قرآن، عترت و نماز را در سنین نوجوانی و جوانی بدانند و راه حقیقی را در این مسیر طی کنند .
وی شکرگزاری واقعی از این نعمت را بکارگیری مفاهیم دینی و قرآنی در زندگی و در مسیر سلامت معنوی فردی و اجتماعی دانست و گفت: با توجه به اینکه محور تحول در جوامع نیروی انسانی است و آموزش و پرورش نیز مدار تربیت این نیروی انسانی است وظیفه ماست تا سلامت این نیروی معنوی را در جامعه فراهم کنیم .
مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مسابقات و نتایج آن زودگذر است اما باید شرکت کنندگان در این مسابقات از ۳۲ استان کشور در فضای همدلی و دوستی به تعمیق معرفتی خود بیفزایند تا کار شایسته و ماندگاری را از این رویدادها شاهد باشیم .
مسیب زاد به برگزاری پنجمین دوره مسابقات جهان اسلام در رشته قرآن بعد از ۲۰ سال وقفه در برگزاری این رقابت ها خبر داد و گفت: با همراهی و تلاش دولت تدبیر و امید این مسابقات قرار است به صورت بین المللی و برای دانش آموزان جهان اسلام برگزار شود که از کشورمان نیز منتخبین این مسابقات حاضر خواهند شد .
مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش میزبانی اردبیل را در این مسابقات نقطه عطف در تاریخ این رویدادها خواند و اضافه کرد: از سه سال پیش اردبیل در میزبانی مسابقات فعال بوده و قرار است سال آینده نیز در تهران این مسابقات برگزار شود .
مصطفی کافی راد ، مسوول برگزاری مسابقات و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل نیز در این آئین گفت: در طول برگزاری این مسابقات اقدامات متعددی را انجام دادیم تا این مسابقات در رشته های مختلف پژوهشی قرآن، عترت و نماز با مطلوبیت به انجام برسد .
وی شکل گیری ستاد اجرایی و کمیته بندی این مسابقات با تعیین شرح وظایف، رایزنی با دانشگاه محقق اردبیلی و مجتمع فرهنگی ولایت برای برگزاری این مسابقات، تهیه شرایط مناسب برای حضور اساتید و داوران این مسابقات و انتخاب اکیپ پزشکی و تیم مشاوره علمی پژوهشی را با هدف ارتقای خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان از اقدامات انجام شده برشمرد .
کافی راد بیان کرد: در جریان برگزاری این مسابقات سعی شد تا دانش آموزان با مراکز تاریخی، طبیعی و گردشگری استان اردبیل اعم از موزه مردم شناسی، شورابیل و آب های گرم سرعین آشنا شوند .
وی پذیرش بیش از 600 نفر از دانش آموزان، سرپرستان و تیم داوری را در جریان برگزاری این مسابقات یادآور شد و ادامه داد: مسابقات قران دختران کشور نیز از 25 تیرماه در اردبیل آغاز خواهد شد .
این مسابقات از روز 20 تیر در اردبیل شروع شده بود .
گفتنی است:یک هزار و 200 دانش اموز دختر و پسر در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان با هم رقابت می کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار