همایش عفاف راستین در ری برگزار شد

همایش عفاف راستین با هدف بررسی مفهوم شناسی و مستندات دینی در حوزه عفاف و حجاب با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از بانوان شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۲۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری در این مراسم با بیان اینکه احکام دین مبین اسلام به هیچ عنوان جلوی فعالیت های اجتماعی و اشتغال زنان را در خارج از خانه نمی گیرد و آنان را محدود نمی کند گفت: فعالیت خارج از خانه زنان اگر در انجام وظایف همسرداری و فرزند داری خلل و مشکلی ایجاد نکند از نگاه اسلام بلامانع است.
وی به برخی ارتباط های صمیمی زنان و مردان همکار در محل های کارشان اشاره کرد و اظهار داشت: زنان شاغل باید در انجام کار و فعالیت اجتماعی خود رعایت محرم و نامحرم را با همکاران خود رعایت کنند و به گونه ای رفتار نکنند که رفتارشان از حالت رسمی به حالت دوستانه و صمیمی تبدیل شود.
حجت الاسلام شاهچراغی موضوع مقابله با حجاب را موضوعی سیاسی در دنیای امروز غرب قلمداد کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام با تمام قوا و ابزارهایشان در جهت بی حجاب و بی عفتی حرکت می کنند و در این راه از هیچ کاری کوتاهی نخواهند کرد.
وی رعایت کردن حجاب و پوشش اسلامی را به عنوان یکی از احکام مهم دین اسلامی تیری بر قلب دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: امروز برهمه زنان و مردان مسلمان تکلیف است که در زمینه حجاب امر به معروف و نهی از منکر کنند.
شایان ذکر است، در این برنامه برای تعدادی از دختران به سن تکلیف رسیده جشن تکلیف گرفته شد و همچنین با اهدای لوح از تعدادی بانوان محجبه فعال در حوزه های مختلف شهرستان ری تجلیل شد.

/خبرنگار : نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار