رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه در گفت و گو با پانا:

عید فطر عید عبادت و بندگی، سرور و شادی است

رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه گفت: عید فطر عید عبادت و بندگی عید سرور و شادی و توفیق روزه گرفتن و به خدا نزدیک شدن است.

کد مطلب: ۶۳۶۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام حمید کرمی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: روزه دار در هر اذان مغرب افطار فرح و شادی دارد بحث شادی و سرور در اسلام مورد تاکید قرار دارد چنانچه یکی ار صفات خدا این است که در دعای جوشن کبیر می خوانیم (یا سرور العارفین) ای خدایی که بحث شادی قلب های با معرفت هستی.

وی ادامه داد: همچنین در مورد قیامت خداوند می فرماید (و ینقلب الی اهله مسرورا) آنهایی که توفیق دارند و عمل صالح انجام می دهند پرونده به دست راستشان داده می شود اینها پیش خانواده ها و دوستانشان با شادی برمی گردند و می گویند الحمداله پرونده اعمال ما در دست راستمان قرار گرفت خیالمان راحت شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه با اشاره اینکه با تدبر در قرآن کریم متوجه می شویم شادی خوب و مثبت در اسلام مورد تاکید است و می فهمیم کجا شادی خوب است.

حجت الاسلام کرمی بیان کرد: فرح مومن هنگام افطار است، وقتی مومن نماز شب می خواند شاد است و شادی و سرور دارد وقتی به عهدش وفا می کند و بدهکاری اش را می تواند بپردازد یا به کسی قول داده می تواند به عهدش وفا کند شاد می شود.

وی اظهار داشت: شادی دیگر مومن به پایان رسیدن عملش است مثل همین ماه رمضان که توانسته یک ماه روزه بگیرد، نماز بخواند و خودش را از هوای نفس و خیلی از کارها کنترل کند وقتی عید بزرگ مسلمین فطر می رسد شاد است.

رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) نیز در روز عید شاد بودند مثلا امام سجاد(ع) در روز عید می فرمود (با صدای بلند تکبیر و تهلیل تسبیح بگویید)، پیامبر اکرم(ص) نیز عید فطر از خانه بیرون می آمدند و با صدای بلند تکبیر و تهلیل و تسبیح داشتند و شاد بودند از اینکه توانسته اند یک ماه رمضان را خوب پشت سر بگذارند.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: هر شادی در اسلام بد نیست اما باید محور آن را پیدا کنیند و بدانید که کجا باید شاد باشید و چگونه شاد باشد تا به گناه و حرام نیافتید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار