طرح کاج قفل اشتغال جوانان را می گشاید

استاندار البرز گفت: فارغ التحصیلان جوانی که در سامانه طرح کاج ( کارانه اشتغال جوانان) ثبت نام می کنند به واحدهای تولیدی و فنی معرفی خواهند شد و در رشته های تخصصی خود فعالیت خواهند کرد.

کد مطلب: ۶۳۵۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازالبرز، «سیدحمیدطهائی» در دومین جلسه "ستاد ساماندهی امورجوانان" با اشاره به جمعیت جوان کشور و تفکیک بخش امورجوانان از سازمان ورزش بیان کرد: امور جوانان کار گسترده و پیچیده ای است و با توجه به اینکه اکثریت جامعه نیز جوانان هستند؛لذا همه در رابطه با امور جوانان باید یاری گرباشند؛ البته اخیراً با پیشنهاد طرح تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش، امور مربوط به جوانان مستقل و با توجه ویژه تری پیگیری خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان)؛ در این رابطه نیز گفت: کلیه فارغ التحصیلان می توانند برای حضور در طرح کارورزی در سامانه اعلام شده ثبت نام کنند و جوانان به واحدهای تولیدی و فنی معرفی خواهند شد و در رشته تخصصی خود فعالیت کنند،جوانان در این طرح زمانی که در واحدها مشغول می شوند نیزحق بیمه توسط دولت پرداخت می شود؛ ضمن اینکه بخشی از هزینه نیروی انسانی نیز توسط دولت هزینه خواهد شد.
طهائی گفت:طی این مدت،جوانان با فرایند کار آشنا و کارفرما نیز نیروهای توانمند را شناسایی و پس از 6 ماه جذب می شوند.
وی بیان کرد: اجرای این طرح می تواند راهگشا برای امور جوانان در حوزه فنی و حرفه ای باشد.
استاندار البرز در ادامه برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان را نیز تکلیف مشترک دو دستگاه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: روند استفاده از ظرفیت نخبگان جوان با بررسی و نظرات کارشناسی در آینده نزدیک مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های هفته جوان و عملکرد دستگاه ها از دیگر محورهای دومین جلسه "ستاد ساماندهی امورجوانان" استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار