مقدماتی جام جهانی – آسیا/

ویزای روسیه امضا شد/ جشن صعود با زوج رویایی سردار - طارمی

تیم ملی ایران با عبور از سد ازبکستان به جام جهانی 2018 روسیه راه یافت.

کد مطلب: ۶۳۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس و سرنوشت ساز به میزبانی ورزشگاه آزادی از ساعت 21:15 دقیقه به مصاف ازبکستان رفته است.

نیمه اول بازی با فشار ایران متعادل دو تیم آغاز شد اما با گذشت دقایق کوتاهی ایران نبض بازی را در اختیار گرفت و بهتر از حریف کار کرد. اتفاق قابل ذکر دقایق ابتدایی این دیدار تعویض اجباری ازبک ها در دقیقه 6 بود که اندرخوف به علت مصدومیت خیلی زود زمین را ترک کرد.

با فشارهای متناوبی که شاگردان کی روش در همان دقایق ابتدایی روی دروزاه لوبانف آوردند سرانجام در دقیقه 23 سردار آزمون روی پاس مسعود شجاعی با گلر سابق پرسپولیس تک به تک شد و توپ را از بین پاهای او عبور داد تا سردار در بیست و ششمین بازی ملی گل نوزدهم اش را به ثمر برساند.

بعد از گل سردار ازبک ها بودند که برای جبران روی دروزاه بیرانوند فشار آوردند اما دفاع منجسم تیم ملی ایران مانع از واکنش جدی از سوی گلر شماره یک تیم ملی شد. در مقابل شاگردان کی روش این دقایق بیشتر سعی در حفظ توپ و استفاده از ضد حملات داشتند و با همین تاکتیک یک موقعیت خوب هم در دقیقه 41 ایجاد کردند که مسعود شجاعی نتوانست خطای گرفته شده روی محمدی را به خوبی روی دروازه ارسال کند.

در دقایق پایانی نیمه اول هم اتفاق خاصی روی دروزاه ها رخ نداد تا بازی در پایان 45 دقیقه با همان تک گل دقیقه 23 سردار آزمون تمام شود.

بازی در نیمه دوم با یک تغییر برای ایران آغاز شد؛ علیرضا جهانبخش که در پایان نیمه مصدوم شده بود جای خود را به وحید امیری داد. حملات ایران از همان دقایق ابتدایی شروع شد و دقیقه 48 مهدی طارمی روی تیزهوشی خود پنالتی گرفت اما مسعود شجاعی پشت توپ رفت و یکی از بدترین ضربات پنالتی تیم ملی را در سالهای اخیر به بالای دروزاه زد تا ازبک ها همچنان امیدوار باشند.

پس از شاهکار شجاعی و شکافتن فضای بالای دروزاه تاکتیک ایران به پرس حریف از میانه میدان تغییر کرد و همین عامل کار برای ازبکستان را سخت کرد و اندک موقعیت ها به ایران رسید اما راه به جایی نبرد و در دقیقه 68 اشکان دژاگه به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد.

با حضور اشکان دژاگه به نظر می رسید که کمی به موج حملات ایران اضافه شود اما بیشتر تلاش برای حفظ نتیجه بود. در حالی که این روند ادامه داشت مهدی طارمی بود که باز هم گوشی از هنر خود را نشان داد و با تکنیک بالای خود در دقیقه 88 دروازه ازبکستان را باز کرد تا به روند رویایی خود در تیم ملی با سومین گل متوالی در سومین بازی رسمی ادامه دهد.

در دقیقه 90 مهدی طارمی جای خود را به رضا قوچان نژاد داد تا کمی وقت تلف شود و در نهایت با نتیجه 2 بر صفر بازی تمام شد تا ایران برای پنجمین بار راهی جام جهانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار