مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

هدایت تحصیلی، ثبت نام و ساماندهی نیروی انسانی همزمان و هماهنگ پیش برود

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر هماهنگ و همزمان پیش بردن برنامه های هدایت تحصیلی، ثبت نام و ساماندهی نیروی انسانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۳۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی صبح امروز در ششمین جلسه ی شورای معاونین آموزش و پرورش استان در سالن کنفرانس تالار معلم تبریز حوزه بانوان وتربیت بدنی را موثرترین حوزه ها عنوان کرده و کسب موفقیت های اخیر را در این حوزه تبریک گفته و بر ادامه ی این روند در بهترین شکل تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بر عمومی کردن فعالیت های تربیت بدنی چه در بخش دانش آموزی و چه در بخش همکاران با توجه به قهرمان پروری و استعدادیابی تاکید کرد و گفت: از تمام ظرفیت هیات های ورزشی دانش آموزی به بهترین نحو بهره بگیریم.

وی بر رسیدگی به موقع بر امورات مربوط به سالن های ورزشی متذکر شده و تصریح نمود: استخر، زمین های چمن مصنوعی و طبیعی و .. به صورت مستمر به دور از توجه به درآمد زایی نظارت شود و هدف فقط استفاده حداکثری دانش آموزان از این سالن ها باشد.

پاشایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش فعالیت های بانوان فرهنگی و دانش آموزان دختر، گفت: چالش ها در این بخش بهتر است بررسی شده و راه حل ها با تصویب مصوبه به سمت اجرایی شدن به صورت نیمه متمرکز و غیر متمرکز سوق داده شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: وظایف محوله به هر بخش توجه جدی شود چرا که یک نارسایی کوچک می توانند فعالیت ها را از مسیر اقناعی و ایجابی خارج نماید.

وی بر پیگیری امور از بدنه ی حوزه ها تاکید داشت و گفت: برای اینکه زمان را از دست ندهیم باید صورت شبانه روزی تلاش نماییم.

پاشایی بیان کرد: تثبیت موقعیت استان در شاخص های مختلف و ارتقاء آن مهم است و باید تکریم عوامل انسانی که کلیدی ترین موضوع در حوزه تعلیم و تربیت است به بهترین نحو اجرا شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تشخیص به موقع چالش ها و بحران ها را خواستار شده و افزود: تنظیم روابط و برنامه ها با توجه به اجرایی شدن حتمی آن بین معاونت ها و بخش ها انجام شود.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اذعان داشت: تصویب برنامه های جاندار استان در شورای معاونین در جایی که لازم است مدنظر باشد و هماهنگی برای جبران عقب ماندگی درسی به نحو احسن انجام شده که به صورت مدون تنظیم شود.

وی بر هماهنگ و همزمان پیش بردن برنامه های هدایت تحصیلی، ثبت نام و ساماندهی نیروی انسانی تاکید کرد و تصریح نمود: در حوزه ثبت نام رویکرد رضایتمندی، عدم اخذ وجه و مشارکت اجباری، برخورد شایسته و محترامانه و محول نکردن ثبت نام به اداره ناحیه و منطقه و اداره کل و نظارت دقیق بر اجرای آن باشد.

پاشایی ابراز داشت: اقدامات در حوزه غنی سازی اوقات فراغت از طرف معاونت تربیت بدنی و فرهنگی و پرورشی با به کار گیری تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی استان با توجه به وظیفه ی ذاتی آموزش و پرورش بر این موضوع انجام شود.

برنامه ریزی برای پروژه مهر از تابستان، اسکان فرهنگیان، تعمیرات مدارس، اتمام پروژه های نیمه تمام، ورود جدی به ساماندهی نیروی انسانی و گزارش دقیق پیمایشی راهبران آموزشی، ساماندهی رشته های فنی و حرفه ای، کیفیت مدارس غیردولتی، استخراج تطبیقی-مقایسه ای شاخص های مختلف در 4 سال از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل آموزش و پرورش استان بر آن تاکید داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار