قیام ۱۵ خرداد بزرگ‌ترین و خونین‌ترین اتفاق دوران انقلاب اسلامی

مسئول سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: قیام ۱۵ خرداد بزرگ‌ترین و خونین‌ترین اتفاق دوران ۳۸ ساله انقلاب اسلامی ما است که به قیام خونین ۱۵ خرداد، قیام کفن پوشان ورامین نیز معروف شد.

کد مطلب: ۶۳۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا همدان، علی کیانی در خصوص قیام ۱۵ خرداد سال ۴۳ بیان داشت: بعد از مطرح شدن طرح انجمن های ایالتی و ولایتی و موضع گیری های امام خمینی(ره) و علما، فاجعه مدرسه فیضیه و همچنین دستگیری امام(ره) بعد از سخنرانی کوبنده ایشان در این مدرسه و انتقال ایشان به زندان و همچنین کشته و مجروح شدن چندین هزار نفری مردم بی گناه، واکنش های مردمی را برانگیخت و قیام ۱۵ خرداد را شکل دادند و عاشورایی دیگر را رقم زدند .

وی افزود: قیامی که به کشته و مجروح شدن چندین هزار نفر در شهرهای تهران، قم و ورامین و دستگیری شماری از علما و مراجع انجامید .

مسئول سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: قیام ۱۵ خرداد یادآور یک حادثه بزرگ در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و به عبارتی می توان گفت نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با رژیم ستم شاهی بود .

وی تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد بزرگ‌ترین و خونین‌ترین اتفاق دوران ۳۸ ساله انقلاب اسلامی ما است که به قیام خونین ۱۵ خرداد، قیام کفن پوشان ورامین نیز معروف شد .

کیانی در ادامه گفت: اعتراضات و شورش‌های مردمی قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و هدایت‌ها و راهنمایی های امام خمینی(ره) باعث به ثمر رسیدن درخت تنومند انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد .

مسئول سیاسی سپاه ناحیه نهاوند ویژگی‌های مهم قیام 15 خرداد را برشمرد و گفت : مردمی بودن، اسلامی بودن و داشتن رهبری واحد از مهمترین این ویژگی ها است .

وی افزود: تا قبل از قیام 15 خرداد، چندین قیام و نهضت در ایران روی داد اما هیچکدام از آنها سه عنصر ذکر شده را همزمان دارا نبودند و تنها قیامی که هم جنبه مردمی و اسلامی داشت و هم دارای یک رهبر واحد بود، قیام 15 خرداد 1342 بود.

کیانی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی تلاش بسیاری کرد تا جنبه مردمی و اسلامی بودن قیام 15 خرداد را خدشه‌دار کند و در این راه از روزنامه‌ها کمک گرفت و دست به تبلیغات فراوان زد و اعلام کرد که بیگانگان در قیام 15 خرداد دست داشته اند اما با هوشیاری مردم و قاطعیت و رهبری امام خمینی(ره)این توطئه ها خنثی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار