پایداری نظام اسلامی در گرو توجه به اندیشه های امام راحل(ره) است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: حفظ و پایداری نظام جمهوری اسلامی در گرو توجه به اندیشه های بلند امام خمینی (ره) است.

کد مطلب: ۶۳۰۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، مصطفی خزاعی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) که با حضور جمعی از مسوولین و کارکنان آموزش و پرورش استان در خانه معلم همدان برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی امام(ره)، اظهار کرد: امام خمینی(ره) دارای منظومه ی فکری خاصی بود که برای شناخت کامل اندیشه های ایشان باید همه جوانب آن در نظرگرفته شود.

خزاعی با بیان این که فقاهت یکی از ویژگی های برجسته امام راحل(ره) بود که جایگاه ممتازی به ایشان داده بود، افزود: امام(ره) فقیه سرشناسی بود که با اشراف کامل بر مبانی دینی، نهضت بزرگ اسلامی را آغاز و مدیریت کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در جایگاه ایدئولوگ انقلاب، نظام آرمانی مطلوب را به خوبی ترسیم کردند که همان حاکمیت اسلام و قوانین الهی بود.

وی گفت: این ویژگی، وجاهت مردمی خاصی به امام(ره) داده بود و اعتماد بین امام و امت اسلامی بر همین اساس بود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مردمی بودن و احترام به خواست و رأی مردم را از دیگر ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با اندیشه ای که رویکرد مردمی داشت به نهضت اسلامی نگاه می کرد.

خزاعی با بیان این که از نگاه امام(ره) مردم تعیین کننده سرنوشت خود هستند، تصریح کرد: امام راحل(ره) به اتنخابی که مردم داشتند، ایمان کامل داشت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مختلف در کشور، گفت: امام (ره) هیچ‌گاه نگران رأی مردم نبودند و آن را خرد جمعی جامعه می دانستند.

خزاعی گفت: سایه ی رهبری امام(ره) همچون چتری همه نیروهای درون نظام را در برمی گرفت.

وی با بیان این که امام راحل(ره) به معنای واقعی کلمه انسان متوکل بود، خاطرنشان کرد: این ویژگی باعث شده بود ایشان تا پایان، شهامت و شجاعت خود را در شرایط مختلف حفظ کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایمان محکم و ساده زیستی را از دیگر ویژگی های رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی خواند و افزود: امام(ره) هیچ گونه وابستی به تعلقات دنیوی نداشتند و با آرامشی که نشان از ایمان قوی بود، کشتی انقلاب را هدایت می کردند.

خزاعی با تأکید بر بهره گیری از اندیشه های بلند امام راحل (ره) با مراجعه به آثار ایشان، گفت: حفظ و پایداری نظام اسلامی در گرو توجه به اندیشه های امام خمینی (ره) است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند.

در این مراسم حاضران با نوحه خوانی و عزاداری یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار