گروه درس پژوهی ابتدایی رودان به مرحله کشوری راه یافت

تیم درس پژوهی دبستان یادگار امام (ره) رودان به همراه 4 طرح از سایر مناطق استان به مرحله کشوری یافت.

کد مطلب: ۶۲۹۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا هرمزگان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش رودان، در مراسم تجلیل از برترین های آموزش ابتدایی که در محل سالن غدیر بندرعباس برگزار شد، گروه درس پژوهی دبستان یادگار امام(ره) روستای اسلام آباد رودان بعنوان یکی از 5 نماینده گروه درس پژوهی استان هرمزگان که موفق به راهیابی به مرحله کشوری شده بود، معرفی شد.

پژوهش‌هاي اخير در زمينه توسعه‌ي حرفه‌اي معلمان، جهت گيري‌هاي متفاوتي از اقدامات معمول در اين حوزه است. اين پژوهش‌ها بيشتر بر مدرسه وكلاس درس استوار است و مي‌كوشد معلمان را بيش از پيش در تصميم گيري‌هاي مربوط به شيوه‌هاي بهبود كيفيت آموزشي مدارس مشاركت دهد.

اين آموزش به معلمان كمك مي‌كند تا به هنگام كسب صلاحيت‌هاي حرفه‌اي در حين كار به بازسازي فكري خويش ودانش‌آموزان در فرآيند ياددهي -يادگيري توجه جدي مبذول دارند.

درس پژوهي، يكي از الگوهاي مناسبي از پژوهش‌هاي مشاركتي در كلاس درس است كه براي توسعه حرفه‌اي معلمان يك مدرسه يا مدارس همتا مد نظر صاحب نظران وپژوهشگران آموزشي قرار گرفته است.

لذا گروه تكنولوژي وگروههاي آموزشي ابتدايي در راستاي ارتقاء علمي وعملي معلمان گرامي وبهبود كيفيت شيوه‌هاي آموزشي ، اقدام به برگزاری جشنواره درس پژوهي را در سطح مدارس مناطق وشهرستان‌هاي استان می نمايد.

عبدالکریم پور اسد، علیرضا شریفی نیا، داوود نکویی، حمیده سالاری و اطهر مرشدی از دبستان یادگار امام (ره) رودان در طرح درس پژوهی؛ بهبود آموزش و افزایش یادگیری درس مطالعات اجتماعی با روش ایفای نقش و تقویت هویت ایرانی اسلامی، توانستند به همراه 4 طرح دیگر از استان هرمزگان به مرحله کشوری درس پژوهی راه یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار