مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تلاش می کنیم طرح سنجش پیش دبستانی با طرح تحول سلامت گره بخورد

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توسعه پایگاه های طرح سنجش باز هم تعدادی از دانش آموزان روستایی و دور افتاده از این طرح حذف می شوند و تلاش بر این است که این موضوع با طرح تحول سلامت گره بخورد .

کد مطلب: ۶۲۸۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علیرضا نخعی در جلسه ستاد سنجش با موثر شمردن طرح سنجش پیش از دبستان در سطح ملی اظهار داشت: طرح بسیار مهم سنجش یکی از برنامه های جامع و مورد نیاز مدارس کشور است .

وی با اشاره به اینکه با نگاه به آینده در حوزه سلامت باید به داده های این طرح توجه ویژه شود خاطر نشان کرد : بخش های دولتی و غیر دولتی در این حوزه باید دخیل باشند و از نتایج ان بهره گیری شایسته ای صورت گیرد .

طرح سنجش می تواند یکی از عوامل جلوگیری از افت تحصیلی در دوره ابتدایی باشد

نخعی با اظهار گلایه از آمار تحت پوشش طرح سنجش در سال قبل که 65 درصد دانش آموزان را شامل شده گفت : از آنجایی که طرح سنجش می تواند یکی از عوامل جلوگیری از افت تحصیلی در دوره ابتدایی و به خصوص پایه اول باشد بنابراین اجرای موفق و همه جانبه ی آن می تواند آثار مثبتی را به دنبال داشته باشد .

وی اجرای موفق و دقیق این طرح را کمک شایانی به پیشگیری از برخی نواقص در جریان یادگیری دانش آموزان دانست و بیان کرد: با توسعه پایگاه های طرح سنجش باز هم تعدادی از دانش آموزان روستایی و دور افتاده از این طرح حذف می شوند و تلاش بر این است که این موضوع با طرح تحول سلامت گره بخورد .

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر مشارکت همه ی دستگاه های متولی در این طرح تحت پوشش بردن همه نو آموزان ورود به دبستان را خواستار شد و گفت : به گونه ای برنامه ریزی شود که حتی یک نفر از این طرح باز نماند .

سال 94 حدود 94 درصد نو آموزان در کل کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند

در این جلسه حجتی معاون آموزش و پرورش استثنایی استان یکی از اهداف مهم این طرح را تهیه شناسنامه سلامت برای تمامی نو آموزان و دسترسی به اطلاعات آموزشی ، بهداشتی و خانوادگی آنان عنوان کرد .

وی تشخیص به موقع مشکلات کودکان را یکی از مولفه های موفق این طرح دانست و گفت در سال 94 حدود 94 درصد نو آموزان در کل کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند .

حجتی آمار تحت پوشش نوآموزان استان را در سال 95 قریب به 52 هزار نو آموز اعلام کرد که حدود 65 درصد کل آمار را تشکیل داده است .

وی با قدر دانی از سازمان بهزیستی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان تعداد پایگاه های طرح سنجش در سال 96 را با افزایش 5 پایگاه نسبت به سال قبل 33 پایگاه عنوان کرد و اظهار داشت : در سال 96 پیش بینی می شود قریب به 68 هزار نو اموز پیش دبستانی و دبستانی تحت پوشش این طرح قرار گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار