مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

جشنواره کتابخوانی رضوی مرتبط باترویج سیره اهل بیت است

مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور درنشست هم اندیشی هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خراسان شمالی، بر نقش مهم و موثر مسئولین و کتابداران کتابخانه‌ها به عنوان سفیران فرهنگی در راستای معرفی و اطلاع رسانی این جشنواره به مراجعین، اعضای کتابخانه‌ها و شهروندان تأکیدکرد.

کد مطلب: ۶۲۷۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی،چهارمین نشست هم اندیشی برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان ،با حضور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رئیس اداره تبلیغ و ترویج کتابخوانی نهاد ، علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی و جمعی از مسئولین، کارشناسان ستادی و کتابداران استان برگزار شد.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته 238 هزار نفر بصورت مکتوب و آنلاین در این جشنواره شرکت کردند، اظهار داشت: در ششمین دوره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی سه عنوان کتاب در گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال انتخاب و معرفی شد که خوشبختانه امسال با استقبال خوبی که در سال گذشته بعمل آمد تعداد این کتاب‌ها به 6 عنوان افزایش پیداکرد.

وی همچنین اضافه کرد: پس از اختتامیه جشنواره رضوی مدیران و کارشناسان به بررسی ضعف ها و آسیب شناسی این مسابقه پرداختند تا در سال جاری شاهد این مشکلات نباشیم .

جانعلی پور در ادامه گفت: برای مسابقه کتابخوانی رضوی، ما از مهرماه سال گذشته به تهیه منابع، طراحی سوالات و ۵۰۰ هزار پاسخنامه پرداختیم که هم اکنون در استانها توزیع شده است.

وی ضمن اشاره به دهه کرامت اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی مرتبط با ترویج سیره اهل بیت بوده و شرافت موضوعی دارد و با هدف گرامیداشت این دهه ما برای آشنایی افراد با هر سه بزرگوار یعنی حضرت امام علی بن موسی الرضا ، احمد بن موسی شاه چراغ و کریمه اهل بیت حضرت معصومه کتاب هایی را با ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم .

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر نقش مهم و موثر مسئولین و کتابداران کتابخانه‌ها به عنوان سفیران فرهنگی در راستای معرفی و اطلاع رسانی این جشنواره به مراجعین، اعضای کتابخانه‌ها و شهروندان، از تلاش مجموعه کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد و با اشاره به پیشرفت چشمگیری که امسال در این استان جهت برگزاری مطلوب و باشکوه هفتمین دوره این جشنواره صورت گرفته، افزود: امسال110 هزار نسخه کتاب و بیش از 500 هزار برگه مسابقه در سراسر کشور توزیع شد و در اختیار نزدیک به 2300 کتابخانه نهادی و 1000 کتابخانه مشارکتی قرارگرفت که به همت کتابداران ما در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها، این رخداد بزرگ فرهنگی با مشارکت حداکثری مردم برگزارشود.

علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این نشست گزارشی از برنامه‌ها، طرح‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص برگزاری این جشنواره ارائه کرد و افزود: فعالیت های فرهنگی متنوعی همچون نشست‌های کتاب خوان، نقد کتاب و مسابقات کتابخوانی و ... در تبلیغ و اطلاع رسانی این جشنواره در حال برگزاری است .

جهانی تصریح‌کرد: برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتابخانه‌های عمومی و همچنین اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه است و بدون شک تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب نقش به سزایی در استقبال مردم از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد داشت.

وی افزود: برای پوشش تبلیغاتی این جشنواره در مرحله نخست نشستی با روسای ادارات شهرستان‌های استان و سپس نشستی با مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهر برگزار شد و طی آن شیوه نامه و دستورالعمل اطلاع رسانی و تبلیغات هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ابلاغ و تبیین شد .

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در ادامه گفت: در راستای اجرایی کردن بخشنامه کشوری اطلاع رسانی تمام اقلام تبلیغاتی اداره کل طراحی و چاپ شده و در سطح توزیع شد. و ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان های استان نیز با توزیع مناسب این اقلام در محیط‌های شهری و مکان‌های پر رفت و آمد نقش به سزایی در استقبال مردم از این جشنواره خواهند داشت .

گفتنی است؛ مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن توضیح و تشریح کامل جشنواره رضوی به انتقادات، پیشنهادات و پرسش های کتابداران پاسخ داد و در پایان کارشناسان و مدیران دیدگاه ها و راهکارهای خود را پیرامون اجرای هرچه باشکوه تر شدن جشنواره رضوی بیان کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار