طرح سراسری پیشگیری از فشارخون در کشور اجرا می شود

خبرگزاری پانا: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: طرح سراسری آموزش الكترونیك تغذیه و پیشگیری از فشارخون، روز دوم هفته سلامت در سراسر كشور اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر زهرا عبداللهی افزود: پیشگیری و كنترل فشار خون موضوع امسال هفته سلامت است و در این میان تغذیه صحیح می تواند بستر ساز داشتن زندگی سالم و جلوگیری از بیماری های قلبی باشد.

وی با بیان اینکه دومین روز هفته سلامت به موضوع تغذیه و فشارخون اختصاص داده شده است، گفت: نحوه تغذیه و الگوی مصرف غذایی یكی از عوامل مهم و مؤثر در بروز فشارخون بالاست و با رعایت تغذیه صحیح و محدود كردن مصرف نمك در برنامه غذایی روزانه می‌توان از بروز فشارخون بالا و بیماریهای قلبی عروقی پیشگیری کرد.

عبداللهی افزود: دردوره آموزشی الكترونیكی تغذیه و فشارخون افراد با نحوه تغذیه صحیح، اصول و نكاتی كه می‌تواند به كاهش مصرف نمك منجر شود، مواد غذایی حاوی سدیم بالا كه لازم است مصرف آنها به ویژه در بیماران مبتلا به فشارخون بالا و بیماریهای قلبی عروقی محدود شود، آشنا شده و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خواهیم توانست، جمعیت بی شماری از كشور را تحت پوشش آموزشهای پیشگیری مدار قرار دهیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار