معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد؛

ارسال سوالات امتحانی به مدارس خارج از کشور/فعالیت115مدرسه دردیگرکشورها

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از اعلام آمادگی برای برگزاری امتحانات همزمان با ایران در مدارس یا کنسولگری های ایران در دیگر کشورها خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۵۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در مورد وضعیت مدارس خارج از کشور برای برگزاری امتحانات پایان سال اظهار کرد: امتحانات دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور در ۲ افق شرق و غرب دسته بندی می شود و تقریبا زمان برگزاری امتحانات با ایران هماهنگ است.

وی ادامه داد: سعی شده برگزاری امتحانات پایان ترم تقریبا شبیه سیستم داخل کشور برای دانش آموزان مقیم خارج اجرایی شود و اکنون برای این دوره از امتحانات مشکلی از نظر شرایط اجرایی وجود ندارد.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه سوالات امتحانی چگونه در اختیار مدارس خارج از کشور یا سفارتخانه ها قرار می گیرد، تصریح کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان مطابق برنامه اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش و پرورش اجرا می شود و سوالات به کشورهای مختلف ارسال شده یا این فرآیند در حال انجام است.

حسینی بیان کرد: به طور کلی ۱۱۵مدرسه ایرانی در سایر کشورهای جهان داریم که امکان برگزاری امتحانات را دارند اما به جز این مدارس امکان برگزاری امتحانات در کنسولگری ها نیز میسر است.

گفتنی است؛ امتحانات نهایی دانش آموزان در تمامی رشته های تحصیلی از دوم خردادماه آغاز شده و تا ۲۵خرداد ادامه می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار