توجه ویژه دولت به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دولت یازدهم سالانه بیش از یکهزار و 100 دستگاه از ماشین آلات کشاورزی استاندارسازی شده در حای که این آمار قبل از سال 92 شمسی حدود 250 دستگاه بوده است.

کد مطلب: ۶۲۰۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کامبیز عباسی شامگاه روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی در ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت توسعه چشمگیری در بخش کشاورزی و مکانیزاسیون در کشور اتفاق افتاده و 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش مکانیزاسیون با تکیه بر صنعت داخلی در مسیر اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش مکانیزاسیون کشاورزی داشته و تولیدات ماشین آلات کشاورزی افزایش یافته و وابستگی به منابع وارداتی برطرف شده است.
وی با اشاره به این که 95 درصد از قطعات ماشین آلات کشاورزی در داخل کشور تولید می شود، افزود: هزینه تولید محصولات در داخل کشور منجر شده است تا قیمت این قطعات 10 تا 15 درصد نسبت به قیمت وارداتی آن کاهش یابد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور بیان کرد: قبل از سال 92 شمسی تسهیلات بخش مکانیزاسیون یکهزار و 500 میلیارد ریال بود که این رقم در سال 95 به 32 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
عباسی اظهار کرد: دستیابی به 40 یافته علمی در بخش فناوری و حفاظت کشاورزی و اجرای عملیات حفاظت خاک کشاورزی در بیش از یک میلیون و 200 هکتار از زمین های کشاورزی نیز از دیگر اقدامات این دولت در بخش مکانیزاسیون کشاورزی است.
نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی روز گذشته با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی پارک جنگلی ارومیه گشایش یاف؛
در این نمایشگاه که 16 تا 19 اردیبهشت سال جاری برای بازدید علاقه مندان صنعت کشاورزی دایر است، بیش از 80 شرکت از 14 استان کشور حضور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار