برنامه های بزرگداشت یاد روز سعدی در شیراز

مراسم یادروز سعدی با حضور رییس جمهور، سعدی‌پژوهان و سعدی‌دوستان ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت‌ ماه در شیراز برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۱۵۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، مدیر مرکز سعدی‌ شناسی اظهار داشت: نشست علمی یاد روز سعدی از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس برگزار می شود.

کورش کمالی سروستانی افزود: در این نشست علمی اصغر دادبه پیرامون رندی در شعر سعدی، محمدجعفر محلاتی پیرامون صلح در سپهر اندیشه سعدی، ضیاء موحد پیرامون ترجمه‌های سعدی، احمد سمیعی گیلانی پیرامون جدال سعدی با مدعی، یدالله کابلی خوانساری پیرامون سی سال با سعدی و کاوه بهبهانی پیرامون سعدی و اخلاق فضیلت سخنرانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: همزمان با نشست علمی، نمایشگاه خوشنویسی سی سال با سعدی که روایت سی سال همنشینی یدالله کابلی، استاد سرآمد خط شکسته فارسی با سعدی است، برگزار می شود.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی افزود: گلباران آرامگاه سعدی و بازدید رایگان از سعدیه در اول اردیبهشت‌ از برنامه‌های یادروز سعدی است.

کمالی سروستانی ابراز داشت: از دیگر برنامه این بزرگداشت، تجلیل از سعدی‌پژوهان برجسته کشور، برگزاری نمایشگاه آرامگاه سعدی به روایت اسناد در گالری تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اجرای موسیقی سنتی بر اساس اشعار سعدی توسط گروه بیدل به خوانندگی و سرپرستی حسام‌الدین سراج در آرامگاه سعدی و نمایشگاه گزیده کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی سعدی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه سعدی به روایت هنرمندانی با عنوان اول اردیبهشت‌ماه جلالی در گالری هپتا تهران با همکاری ایکوم ایران، سعدی‌خوانی در آرامگاه سعدی در روز اول اردیبهشت و نیز انتشار دفتر سوم دو فصلنامه سعدی‌شناسی است که در واقع بیست و یکمین جلد از مجموعه مقالات سعدی‌شناسی از دیگر برنامه های این مراسم است.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی یاد آور شد: روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ همایش سعدی و ویکتور هوگو در ادامۀ برنامه دهه سعدی و شاعران بزرگ جهان در مرکز فرهنگی شهر کتاب تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار