مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نسل امروز ما نیاز به الگوهایی متعالی همچون عطار نیشابوری دارد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری گفت: عطار الگوهای اخلاقی و عرفانی جامع و کاملی را برای نسل امروز تبیین می کند.

کد مطلب: ۶۱۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی . محمد مهدی احمدی افزود: برخی از اندیشمندان معتقدند اگر دریای عرفان ایران دارای سه موج باشد ، آن امواج شامل سنایی، عطار و مولانا می باشد.

وی خاطر نشان کرد : عطار عرفان خراسانی را که درون مایه ای عاشقانه دارد، با حکمت اشراق که فلسفه ای برگرفته از ایران باستان است، تلفیق کرده است.

احمدی یادآورشد:این موضوع و ترکیب تفاوت اصلی بین عطار و شاعران عارف دیگر است.ویژگی مهم مکتب اشراق نماد گرایی است.عطار از نماد برای رساندن مفهوم خود استفاده می کند.عطار از نمادهایی که درحکمت اشراق ، جنبه فلسفی دارد، برداشت شخصی و عارفانه ای می کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای جاودان ماندن عرفانی بزرگانی چون عطار که دارای الگوهای زیست فرهنگی و اخلاقی است،و براساس عقلانیت و معنویت شکل گرفته است،محققان باید در این زمینه تلاش کنند و شاخص های سبک زندگی عطار و دیگر عرقا را شناسایی و نسل فعلی معرفی کنند تا نسل کنونی احساس بی هویتی نکنندو به پیشینه تاریخی خود افتخار کنند.

در این مراسم از استاد رجب علی لباف خانیکی باستان شناس مشهور کشور و استاد حسن مشایخی نقاش برجسته که در خصوص عطار آثار وخدمات فاخر پژوهشی وهنری ارایه نموده اند تجلیل شد و رونمای از کتاب «مرگ اندیشی درآثار عطار نیشابوری » اثر دکتر مهدی نوروزصورت گرفت و«جشنواره کتاب ، کودک ، دوچرخه» برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار