جلسه ستاد اعتکاف دانش آموزی (رجبیه ) در خراسان شمالی تشکیل شد

جلسه ستادهماهنگی و برنامه ریزی اعتکاف دانش آموزی (رجبیه ) با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر سازمان دانش آموزی و اعضاء ستاد در دفتر معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی تشکیل شد.

کد مطلب: ۶۱۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و رئیس ستاد اعتکاف دانش آموزی در این جلسه با اشاره به اینکه، در ماه پر خیر و برکت رجب قرار داریم گفت: باید نهایت استفاده از این ماه را داشته باشیم

وی با اشاره به اهداف اعتکاف دانش آموزی در ماه رجب عنوان کرد: تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان و تعمیق تقوای الهی و تمرین بندگی الهی و مهارت خویشتن داری از مهمترین اهداف برگزاری اعتکاف است.

شورزاده گفت : امیداریم که با برنامه ریزی،هماهنگی و همراهی اعضاء ستاد و دیگر ارگان ها تدابیر لازم در جهت هرچه بهتر برگزار شدن اعتکاف انجام شود.

وی، در ادامه ، شرکت کننده های اعتکاف رجبیه را شامل تمامی دانش آموزان دوره دوم متوسطه ، دانش آموزان عمره گذار و اعزامی به عتبات در راستای تداوم سفر معنویشان و تأثیرگذاری برهمسالان، دانش آموزان اعضاس ستاد تشکل های دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان، شورای دانش اموزی ، اتحادیه انجمن های اسلاممی دانش آموزان ، هلال احمرو کانون های فرهنگی تربیتی عنوان کرد.

رئیس ستاد اعتکاف دانش آموزی استان ، مکان و زمان اجرا اعتکاف دانش آموزان در مساجد جامع و دیگر مساجد واجد شرایط اعتکاف و زمان اجرا نیز از روز سه شنبه 13 رجب 22 فروردین به مدت سه روز اعلام کرد.

وی همچنین افزود: در هر منطقه و شهرستان ، حداقل یک مسجد ویژه خواهران و یک مسجد نیز ویژه برادران و در مرکز استان نیز حداقل 4 مسجد در نظرگرفته شود .

شورزاده اظهارداشت: 5 اثر نیز از دل نوشته های دانش آموزان معتکف به سازمان دانش آموزی مرکز ارسال خواهدشد.

در ادامه مجید مصباح مدیرسازمان دانش آموزی خراسان شمالی و دبیرستاد اعتکاف دانش آموزی (رجبیه ) با بیان اینکه، سازمان دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است تا آنان مهارت لازم را برای حضور و فعالیت هدفمند در عرصه های مختلف زندگی را پیدا کنند و به فردی مسوولیت پذیر در آینده تبدیل شود گفت: سازمان دانش آموزی زمینه سازی تعلیم و تربیت برای کسب فضائل اخلاقی و کمالات انسانی ، توانمند کردن اعضا برای باهم زندگی کردن و بهتر زندگی کردن در طبیعت و تقویت قابلیت های فردی و گروهی را تشکیل می دهد.

مصباح در ادامه افزود: یکی از برنامه های سازمان دانش آموزی در جهت فضائل اخلاقی ، شرکت دانش آموزان در مراسم اعتکاف است .

وی نحوه شرکت در اعتکاف دانش آموزان را تکمیل فرم ثبت نام و دریافت فرم تکمیل شده همراه با رضایت نامه از اولیاء دانش آموزان با مبلغ 20 هزار تومان اعلام کرد.

دبیرستاد اعتکاف دانش آموزی استان ، محل ثبت نام دانش آموزان معتکف را در دفاتر سازمان انش آموزی مناطق و شهرستان ها ، دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مناطق و شهرستان ها، سازمان بسیج دانش آموزی مناطق و شهرستان ها و همچنین هلال احمر (سازمان امور جوانان ) ذکر کرد و افزود: متولی برگزاری اعتکاف نیز سازمان دانش آموزی استان ها است.

مصباح ، برنامه های پیشنهادهای در این مراسم معنوی را، محافل انس با قرآن ، سخنرانی معرفتی ، بصیرتی و اخلاقی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، بیان خاطرات شهدا، آزادگان ، جانبازان و ایثارگران، بیان احکام برای نوجوانان و جوانان، برپایی جلسات بحث و گفتگوی دانش آموزی با موضوع اعتکاف؛ مسابقات فرهنگی و هنری از جمله بیان احساسات و دلنوشته های دانش آموزان برپایی نمازجماعت و دعاو مناجات و ... برشمرد.

این جلسه که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش به عنوان رئیس ستاد ، مدیرسازمان دانش آموزی (دبیرستاد)، فرمانده بسیج دانش آموزی (عضو) ، رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی (عضو) و معاون امورجوانان هلال احمر (عضو) اصلی ستاد برگزار شد ، برنامه های پیشنهادی و مصوباتی نیز عنوان شد:

مقررگردید: رایزنی هماهنگی لازم با مسئولین امور مساجد استان جهت اختصاص و معرفی مساجد برای اعتکاف دانش آموزی انجام شود.

هماهنگی لازم با شهرستان ها جهت تشکیل ستاد اعتکاف با همراهی و همکاری معاون پرورشی و سازمان دانش آموزی صورت گیرد،همچنین تدابیر لازم برای برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها انجام شود.

همچنین مقررشد: که مربیان هلال احمر جهت آموزش مهارت های امداد و نجات به مساجد اعزام شوند.

در صورت برگزاری اردو، دو دستگاه مینی بوس با راننده جهت اردوی دانش آموزان معتکف اختصاص یابد.

در ادامه جلسه ، بسیج دانش آموزی نیز جهت اصلاع رسانی، ثبت نام و معرفی اقدام لازم در اسرع وقت انجام داده و نسبت به تهیه بسته های فرهنگی رایزنی و اقدام نماید.

همچنین مصوب شد : معاونت پرورشی و فرهنگی استان، رایزنی با سازمان ها و مکان های فرهنگی، نسبت به جذب منابع مالی و بسته های فرهنگی اقدام نماید و اعضاء ستاد نیزآمار ثبت نام دانش آموزان را هر روز به اطلاع سازمان دانش آموزی برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار