در نوروز ۱۳۹۶:

بزرگترین سفره هفت‌سین ایرانی در میدان امیرچخماق یزد پهن شد

بزرگترین سفره هفت ‌سین ایرانی کشور در مجموعه امیرچخماق شهر یزد و در جوار مزار شهدای گمنام دفاع مقدس پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

کد مطلب: ۶۰۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از برپایی بزرگترین سفره هفت‌سین ایرانی در میدان امیرچخماق یزد خبرداد و بیان داشت: جشن نوروز از دیرباز نزد ایرانیان دارای اهمیت زیادی بوده است و تمام اقشار جامعه سعی در بزرگداشت آن داشته و دارند. اسلام ناب محمدی نیز با کنارگذاشتن خرافات، مهر تأیید برانجام آن زده است.

دانش یزدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به برگزاری آیین بزرگداشت نوروز در کشورهای همسایه و ثبت آن به‌ صورت میراث ناملموس و معنوی مشترک میان چند کشور در فهرست آثار یونسکو، مقرر شد در شهر تاریخی یزد که مقدمات ثبت جهانی آن نیز در حال پیگیری است نماد شاخص آیین نوروز یعنی سفره هفت‌سین در مرکز بافت تاریخی بر پا شود.

وی دلیل انتخاب میدان امیرجخماق برای برپایی سفره هفت‌ سین را شاخص‌ بودن این مجموعه تاریخی به‌ جای مانده از قرن هشتم و همچنین واقع بودن در بافت تاریخی شهر، دسترسی آسان مسافران و گردشگران برای بازدید و وجود مزار هشت شهید گمنام دفاع مقدس در این مجموعه عنوان کرد.

/خبرنگار: سجاد جدیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار