مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:

مخاطرات طبیعی ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به اردبیل وارد ساخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مخاطرات طبیعی از ابتدای سال ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد ساخته است.

کد مطلب: ۶۰۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مسعود امامی یگانه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اردبیل تصریح کرد: بیشترین خسارت در بخش مخاطرات کشاورزی و شامل سرمازدگی و تگرگ است .

وی با بیان اینکه علاوه بر این زلزله و سیل نیز بیشترین آسیب‌ها را به دنبال داشته است، اضافه کرد: از محل اعتبارات ماده ۱۲ مدیریت بحران ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده بود که بر اساس اولویت‌ها برای جبران خسارت در بین شهرستان‌ها توزیع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تأکید کرد: از محل ماده ۱۰ که اعتبارات آن صرف تجهیز و توسعه زیرساخت‌های مدیریت بحران است تاکنون ریالی به استان ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ اختصاص می‌یابد.

امامی یگانه از جمله اقدامات شاخص مدیریت بحران در سال جاری را برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در مرکز استان و شهرستان‌ها عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این شش جلسه شورای مشورتی کارگروه‌ها تشکیل شده و امسال برای اولین بار ستاد مدیریت بحران در ۲۶ شهرداری سطح استان تشکیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل به شناسایی سایت‌های اسکان اضطراری اشاره و تأکید کرد: علاوه بر این در جلسات مشترک با بیمه‌ها برای فرهنگ‌سازی بیمه برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

امامی یگانه به جمع‌بندی تجهیزات موجود دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران نیز اشاره کرد و افزود: تأکید بر این است تمامی دستگاه‌ها برای تأمین تجهیزات از محل اعتبارات ملی و استانی اقدام کنند.

وی به ضرورت ارتقا آموزش‌های مدیریت بحران تأکید کرد و گفت: امسال ۳۰ هزار نفر در حوزه‌های مختلف برای مدیریت بحران آموزش دیدند که لازم است در سال آینده این رقم افزایش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تشکیل کمیته الزامات ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان را یادآور شد و افزود: از ابتدای سال جاری ۸۰ مانور تخصصی در سطح استان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار