سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزکتابخانه های گیلان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان از اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه های استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، زهرا بدن آرا با اشاره به نیاز روز افزون کتابخانه های عمومی به بروز سازی امکانات کتابخانه ای جهت رفاه حال اعضا، تدوین برنامه کوتاه مدت برای بهسازی تجهیزات را از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای سال جاری دانست و اظهار کرد: با تدوین این برنامه کلیه کتابخانه های عمومی فاقد امکانات مناسب در سراسر استان شناسایی و نسبت به خرید و تامین تجهیزات این کتابخانه ها اقدام شد.

وی به تامین اعتبار یک میلیارد و۶۰۰ میلیون ریالی برای خرید این تجهیزات اشاره کرد و افزود: هزینه خرید این تجهیزات شامل قفسه های مخازن کتاب، تجهیزات بخش ویژه کودک، تجهیزات اداری و سیستم های کامپیوتری است که از محل اعتبارات استانی تامین و در اختیار کتابخانه های هدف قرار گرفت.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با اشاره به نقش خیران و حامیان کتاب در احداث و تامین بخشی از تجهیزات کتابخانه های عمومی در استان گفت: حضور خیران گام بلندی در رفع کمبودها در حوزه کتابخانه ها بوده و امیدوار هستیم با جلب مشارکت دوستداران کتاب کتابخانه های موجود استان را به کیفیت مطلوب برسانیم.

بدن آرا همچنین ثبت انجمن خیران کتابخانه ساز استان گیلان در روزهای پایانی سال جاری را یکی از مهمترین دستاوردها در حوزه کتاب استان عنوان و تصریح کرد: تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان ها با حمایت مسئولان شهرستان ها یکی از اهداف مهم ما در سال آتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار