اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان یزد:

اولین همایش علوم اعصاب شناختی در یزد برگزار شد

اولین کارسوق علوم اعصاب شناختی در روزهای 28 و 29 بهمن ویژه دانش آموزان استعداد های درخشان استان های قطب 2 در یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۸۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، نجم رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان یزد : عصرپنجشنبه 28 بهمن ماه افتتاحیه اولین کارسوق عصب شناختی یا علوم اعصاب شناختی در هتل زنبق با حضور دکتر عباسیان استاد برجسته دانشگاه شریف و تیم همراه و آقای امینی و خانم یزدانی از مرکز ملی استعدادهای درخشان کشور در یزد برگزار شد.

وی افزود : دبیران پژوهشی و علاقه مند به علوم اعصاب شناختی از شرکت کنندگان کارگاه آموزشی این کار سوق در روز نخست بودند و پس از آموزش تخصصی، برنامه هدایت اعصاب شناختی مدارس به آنان محول شد.

همچنین ایشان گفت : جمعه، 29 بهمن ماه کارسوق با حضور 246 نفر از دانش آموزان (علاقه مند به این علم نوپا )استان های هرمزگان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد (156 نفر از یزد و 90 نفر ازدیگر استان های قطب 2) برگزار شد و دانش آموزان در 4 جلسه آموزشی به مدت 8 ساعت به صورت عمومی و تخصصی به تفکیک رشته های تحصیلی تحت آموزش قرار گرفتند.

دانش آموزان پس از این دوره آموزشی به کار عملی و شرکت در مسابقه گروه های 4 نفره در رشته های الکتروفیزیک،سایکوفیزیک ،پردازش سیگنال و فیزیولوژی خواهند پرداخت.

گفتنی است کارسوق عصب دانشی نوین و پایه ای است که به تازگی در سطح کشور مطرح و به آن پرداخته شده و شامل رشته های سایکو فیزیک، الکترو فیزیک، پردازش سیگنال و... می باشد. در حاشیه اختتامیه این همایش بزرگ علمی از استان یزد به عنوان قطب دوم این دانش نوین با حضور مسولان استانی تجلیل شد.

/ خبرنگار: حنانه زارع - سجاد جدیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار