کاشان به مرحله نیمه‌نهایی طرح پایتخت کتاب ایران راه یافت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از راهیابی این شهرستان در جمع 20 شهر مرحله نیمه نهایی نامزد سومین دوره پایتخت کتاب ایران خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان " مصطفی جوادی مقدم" در صبحگاه کتاب دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام کاشان گفت: در این دوره از جشنواره بیش از 103 شهر برنامه ها و فعالیت های خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره «انتخاب پایتخت کتاب ایران» ارسال کردند که ۲۰ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند .

به گفته وی، پس از داوری و کارشناسی اولیه پرونده‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره، هیأت داوران شامل کارشناسان و متخصصان حوزه کتاب و نمایندگان دستگاههای مشارکت‌کننده، ۲۰ شهر را از جمله کاشان، جهت راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی معرفی کردند.

وی افزود: طرح و برنامه های شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی، توسط هیأت داوران مرحله نهایی در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد داوری قرار خواهند گرفت و اسفندماه ، یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی خواهد شد .

وی اظهار داشت: کاشان با ارائه 60 طرح در سومین دوره جشنواره شرکت کرد که تشکیل باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان، صبحگاه کتاب، زنگ کتاب پدر و مادر و اهدای 50 میلیون ریال کتاب به کتابخانه های مدارس از جمله آنها بود.

جوادی مقدم گفت: در دوره‌های پیشین، شهرهای اهواز و نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده بودند.

دبیر طرح پایتخت کتاب کاشان گفت: عنوان پایتخت کتاب ایران، یک عنوان نمادین است به ‌منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی با هدف حمایت از برنامه ها، پیشنهادهای ابتکاری و فعاليت هاي جذاب و مردم‌ پسند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمانهای دولتی و غیردولتی، برگزار می‌کند.

انسیه شعبانی تبار افزود: از نتایج طرح پایتخت کتاب ایران، معرفی نامزد ایران برای انتخاب پایتخت جهانی کتاب است که هر ساله از سوی سازمان یونسکو به یک شهر اعطا می‌شود.

به گفته وی، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، 130 تفاهم نامه با ادارت دولتی در شهرستان کاشان امضا شد که 50 تفاهم نامه آن با مدارس بوده است.

وی افزود: راه اندازی 130 باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در کاشان از جمله طرح هایی بوده است که دو هزار نفر از دانش آموزان در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار