جلسه قطبی معاونین آموزشی مدارس متوسطه دوم در رزن برگزار شد
با هدف توانمند سازی و افزایش نقش مثبت معاونین آموزشی مدارس متوسطه دوم، اولین جلسه قطبی مناطق رزن، قروه درجزین و سردرود در سالن کنفرانس آموزش و پرورش رزن برگزار شد.
به گزارش پانا همدان، رئیس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، راه کارهای کیفیت بخشی آموزشی و افزایش نقش مثبت معاونین آموزشی را تبیین و تشریح کرد.
آقای آرام، مدیریت برنامه های آغازین، مدیریت زنگ تفریح، مدیریت شناخت فراگیران، مدیریت حضور و غیاب، مدیریت طراحی سایر برنامه های کنترلی، مدیریت برنامه ریزی و سازمان دهی فعالیت های آموزشی مدرسه و حوزه ی کار معاونان، مدیریت بهره جویی از ارتباطات عاطفی و کلامی مناسب با دانش آموزان و نیز اولیای آن ها؛ را از عوامل مهم در روند مثبت فعالیتهای ممعاونین آموزشی عنوان کرد.
معاون آموزشی آموزش و پرورش رزن؛ با اشاره به اینکه آئین نامه نامه انضباطی، منشور فراموش شده مدارس است؛ گفت: انضباط اخلاقی و رفتاری دانشآموزان میتواند روی آموزش اثرگذار باشد. بنابراین پرورش همراه آموزش مهم جلوه میکند.
حسن صالحی افزود: دانشآموزان با انضباط میتوانند مسئولیتهای مهم مدرسه را به عهده بگیرند و در آینده نیز جامعه به خوبی پذیرای این افراد است.
کارشناس مشاوره آموزش و پرورش رزن با اشاره به ویژگی های رفتاری و عاطفی نوجوانان مقطع متوسطه دوم؛گفت: نوجوان می خواهد به دیگران بقبولاند که فرد مهمی ست. اثبات این امر که او چندان هم مهم نیست او را می رنجاند.
مظاهرکرد ضمن بیان اهمیت نقش الگوها در سنین نوجوانی؛ افزود: نوجوان تحمل شنیدن انتقاد و سرزنش را ندارد، ولی برعکس خودش از دیگران انتقاد می کند که گاهی اوقات منجر به بروز اختلاف نظر وعدم ارتباطات صمیمانه با آنها می شود.
کرد، خاطر نشان کرد: از تحقیر، توهین یا مقایسهکردن دانش آموزان با یکدیگر به شدت پرهیز کنید؛ چون انجام این اعمال موجب پرخاشگر و زورگو شدن آنها در آینده میشود و این گونه فرزندان تحقیر شده بعد از رسیدن به استقلال سعی میکنند با توسل به زور وجود و قدرتشان را به دیگران اثبات کنند.
وی افزود: دانش آموزان نوجوان باید مسئولیتپذیر بار بیایند؛ بنابراین انجام برخی از فعالیت های مدرسه را حتی اگر خیلی کم و پیش پا افتاده باشند به عهده اینها بگذارید.
ارسال دیدگاه