حیدری: هنرمندان در کاخ مردمی، اولین واکنش مردم را می‌بینند

«محمد حیدری» دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به ویژگی‌های کاخ مردمی جشنواره گفت: هنرمندان و اهالی سینما در کاخ مردمی، از نزدیک در جریان عکس‌العمل واقعی مردم نسبت به آثار جدید سینمای ایران قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۵۹۴۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ «محمد حیدری» دبیر جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره در مورد لزوم وجود کاخ مردمی جشنواره و نقش آن به عنوان پل ارتباطی بین هنرمندان و مردم گفت: به نظر می‌آید برنامه کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر که از سال گذشته اجرایی شد، می‌تواند طرحی مفید و تأثیرگذار باشد، چون مردم در کنار هنرمندان فیلم می‌بینند و آنها می‌توانند عکس‌العمل واقعی این مخاطبان را ببینند و بفهمند. در واقع پیش از این فضایی وجود نداشته که مردم در یک فضای متمرکز، در کنار اهالی سینما بنشینند و فیلم‌های جشنواره را ببینند.
وی تصریح کرد: شاید قبلا صاحبان آثار به شکل انفرادی به سینماهای مردمی سر می‌زدند و در جریان واکنش مردم قرار می‌گرفتند اما چنین سینمایی که حضور عوامل با معرفی کامل آنها صورت گیرد و ارتباط بدین شکل نزدیک و بی‌واسطه باشد، وجود نداشته و جای چنین فضایی در جشنواره فیلم فجر خالی بوده است.
محمد حیدری گفت: سرمایه اصلی سینما مردم هستند و هر چقدرکه ما بهتر فیلم‌های جشنواره را در کاخ مردمی به مردم معرفی کنیم، تأثیر بهتری بر اکران آثار در سال آینده خواهد داشت و میزان اثرگذاری معرفی درست بر اکران و پوشش تبلیغاتی فیلم در آینده، غیرقابل انکار است.
او افزود: اهمیت وجود کاخ مردمی در جشنواره فیلم فجر اگر بیشتر از سینمای رسانه‌های جمعی نباشد، کمتر هم نیست. در برج میلاد هنرمندان در کنار رسانه‌های جمعی حضور دارند و در کاخ مردمی، مردم در کنار هنرمندان قرار می‌گیرند و هر دو، رکن جشنواره هستند.
دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: خوشبختانه از وزیر ارشاد قول‌های مساعدی در مورد تداوم کار پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر شنیده‌ام و امیدوارم در سال‌های بعد هم این سینما با تداوم حضور مردم به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار