امام جمعه قم: مردم ما در مقابله با حوادث همدل و همراه هستند

امام جمعه قم با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: اگر حادثه‌ای بخشی از ملت را تهدید کند همه مردم ورود پیدا کرده و همه همراه می‌شوند.

کد مطلب: ۵۹۰۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر قم با اشاره به حادثه دلخراش پلاسکو اظهار کرد: آتش نشانان شجاع، قهرمان و همچنین تعدادی از هموطنان دیگر در این حادثه شهید شده و یا تلخ جان باختند و روح ایثار، فداکاری و نمایشی از همدلی و وحدت ملی و دینی را در این حادثه تاسف بار می‌بینیم.

وی با بیان اینکه وحدت ملی مردم در این حادثه به دنیا نشان داده شد، تصریح کرد: اگر حادثه‌ای بخشی از ملت را تهدید کند همه مردم ورود پیدا کرده و همه همراه می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرهیز از حاشیه سازی و تسویه حساب‌های شخصی در چنین حوادثی که مسئله ملی جامعه است را ضروری دانست و تاکید کرد: رهبری فرمودند که باید به اصل این حادثه رسیدگی شده و پیشگیری و ایمن سازی باید صورت گیرد و ما باید مراقبت داشته باشیم تا دیگر چنین حوادثی تکرار نشده و مشکلی ایجاد نشود.

امام جمعه قم به فرارسیدن دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور اشاره کرد و یادآور شد: استقبال شکوهمند از امام راحل نشان داد که امام در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از همه تهدیدها اعم از جنگ، توطئه‌های داخلی و خارجی و تحریم اقتصادی سربلند خارج شد.

حسینی بوشهری اعتماد بین مردم و نظام اسلامی را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم همواره بر سر پیمان خود هستند و به این نظام اعتقاد داشته و پای همه سختی‌ها ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور در اوج تحریم‌ها در عرصه‌های دانش بنیان و فناوری‌های جدید به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده است، یادآور شد: در اعتبار بین‌المللی کشور پیشرفت چشمگیری داشته است و امروز سخن از پیروزی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای مطرح است.

امام جمعه قم با اشاره به سخن نخست وزیر انگلیس که گفته است اولویت عقب راندن ایران از جبهه‌اش یعنی از تهران تا مدیترانه است، تصریح کرد: آن‌ها احساس وحشت کرده‌اند چرا که در سوریه و لبنان ایران حرف اول را زد و امروز شاهدیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای ایران پیام می‌فرستند.

وی با اشاره به ثبات و امنیت کشور که زبانزد همگان است، خاطرنشان کرد: حرکت انقلابی باید در میان مردم و حوزویان حفظ شده تا تضمینی برای ادامه حرکت در مسیر انقلاب باشد.

حسینی بوشهری با اشاره به اوضاع کشور سوریه بیان کرد: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که راه حل مسائل سوریه راه حل نظامی نیست و این‌ها نشانه قدرت ابتکار ایران اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار