آذربایجان غربی بیشترین تعداد دانش آموزان عشایر را در کشور دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی دارای 33045 دانش آموز عشایر بوده و آمار بیشترین تعداد دانش آموزان عشایر را در کشور به خود اختصاصی داده است.

کد مطلب: ۵۶۷۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

علی اکبر صمیمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای 33045 دانش آموز عشایر در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بوده و آمار بیشترین تعداد دانش آموزان عشایر را در کشور به خود اختصاصی داده است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان عشایر استان در581 مدرسه و 1740 کلاس مشغول به تحصیل اند، افزود: بیشترین آمار دانش آموزان عشایر در استان را نیز، شهرستان خوی با تعداد 7 هزار دانش آموز دارا می باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: تمام تمهیدات لازم صورت می پذیرد تا دانش آموزان عشایر ادامه تحصیل دهند اما در برخی از مواقع مشکلات اقتصادی خانواده و یا فرهنگ قومی عشایر باعث ترک تحصیل دانش آموزان می شود.

وی ادامه داد: در این صورت تعداد دانش آموزان به حدنصاب نرسیده و کلاس های درس تشکیل نمی شود که آموزش وپرورش عشایر برای حمایت از دانش آموزان، شرایط تحصیل آنان در مدارس شبانه روزی فراهم می سازد.

صمیمی تصریح کرد: اگر دانش آموزان عشایر برای رفت و آمد یا اقامت در مدارس تحصیلی با مشکل مواجه باشند، شرایط تحصیل آنان در نزدیک ترین مدرسه محل اقامتشان با پرداخت هزینه رفت و آمد و یا تهیه وسیله ایاب و ذهاب فراهم می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان در پایان خاطر نشان کرد: خبرگزاری پانا اطلاع رسان دقیق رویدادهای آموزش و پرورش است که با تلاش نیروهای جوان، مسائل آموزشی را به گوش آحاد مختلف جامعه می رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار