وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی رشت بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز از پروژه در دست ساخت تالار مرکزی رشت بازدید کرد.

کد مطلب: ۵۳۰۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، پروژه تالار مرکزی رشت، یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع شامل سالن کنسرت با ظرفیت یک هزار و 200 نفر، سالن تئاتر با ظرفیت 600 نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت یکصد نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت 150 نفر و همچنین گالری هنرهای تجسمی و فضاهای نمایشگاهی و آرشیو موسیقی در حال ساخت است. ساخت این پروژه از خردادماه سال 1386 آغاز شده و هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در مجموع و تا زمان حاضر برای ساخت این پروژه، 400 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل نهایی نیز، یکصد میلیارد ریال دیگر نیاز است.
فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مساحت فضاهای فرهنگی - هنری استان، 34 هزار و 942 متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، 12 هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده است که در دهه فجر امسال، بخش عمده ای از این پروژه به بهره برداری برسد.
علی جنتی پیش از بازدید از تالار مرکزی رشت، از پروژه در دست ساخت کتابخانه مرکزی رشت نیز بازدید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه) وارد استان گیلان شد. طرح گازرسانی به 200 روستای گیلان دیروز با حضور جنتی افتتاح شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جلسه شورای اداری گیلان حضور یافت و پس از آن، با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کرد.
حضور و سخنرانی در جمع اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه و رسانه استان گیلان که عصر دیروز در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، از دیگر برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار