کافه کتاب شیراز سی ساله می شود

روایت چهارشنبه این هفته کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خوانشی است در قالب دو داستان آن هم از نمایشنامه «سی سالگی» که توسط زهرا کشاورز هدایت شده است.

کد مطلب: ۵۳۰۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، کافه کتاب شیراز، چهارشنبه ١٠شهریور ماه جاری میزبان خوانش نمایشنامه «سی سالگی» به هدایت و نویسندگی «زهرا کشاورز» خواهد شد.

نویسنده این نمایشنامه می گوید: سی سالگی با هدف به تصویر کشیدن معضلات جامعه مانند دروغ، خیانت، و عواملی که دست به دست هم می دهد تا افرادی برای رسیدن به نیازهای خود حاضر شوند به راحتی دروغ بگویند و بعد از برآورده شدن نیازها همه چیز را بفراموشی بسپارند خوانش می شود.

«زهرا کشاورز» تصریح می کند: خوانشگران این نمایشنامه که چهارشنبه ١٠شهریور ماه در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس روایت می شود «نسیم شیرزاد»، فخری امامی، فرهاد ارشاد، نادیا امیری، امید اکبری و سمانه کاظمی هستند و موسیقی آن را امیر امامی عهده دار است.

وی در توضیح داستان نمایشنامه بیان می کند: این نمایشنامه در دو بخش روایت می شود. در داستان اول که در یک کافه می گذرد ماجرای زن و مردی بیان می شود که به درخواست زن قرار ملاقات بایکدیگر را پذیرفته اند، زنی که سال ها پیش خود مسبب جدایی از همسر بوده و حالا که پشیمان است و چرایی آن اتفاق را بررسی می کند داستان خیانت به همان شکل از جانب مرد اتفاق می افتد.

کشاورز اضافه می کند: در پارت دوم مونولوگی از یک دختر جوان روایت می شود که رازی در دل دارد و ترس از بازگو کردن این راز دغدغه ای بزرگ برای او بوجود آورده و توضیح این راز مشکلاتی را برایش سبب شده است.

این برنامه مهمانان ویژه ای نیز دارد که کشاورز در توضیح آن می گوید: گروهی از جامعه معلولان هنرمند که علارغم داشتن تحصیلات دانشگاهی به دلیل نقیصه های که دارند استعدادهایشان نادیده گرفته شده مهمانان ویژه خوانش این نمایشنامه هستند .آنها در تلاشند پل ارتباطی برای ورود به عرصه هنر پیدا کنند تا بتوانند از ظرفیت هایشان بهره لازم را ببرند.

نویسنده سی سالگی در ادامه اظهار می کند: این نمایشنامه درباره برآورده نشدن نیازهای روحی و جسمی انسان هایی است که حاضر شدند برای رسیدن به نیازها متوسل به دروغ شوند.این داستان از زاویه دید اشخاص روایت می شود روایت دردها و رنج های نهفته هر شخص است که به صورت یک راز پنهان مانده اما از سویی فرد نگران برملاشدن آن است.

وی اضافه می دارد: در این نمایشنامه درگیری انسان با خودش بدلیل پیدانکردن جواب ها و اینکه چرا این اتفاق برای او رقم خورده است بارها مطرح می شود اما این نمایشنامه قصد قضاوتی ندارد زیرا هرکس دلایل خود را برای انجام آن کار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار