ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارائه آثاررضوی هدف جشنواره کاروان آفتاب است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد مشهد با اشاره به اینکه ۱۴۰ غرفه در جشنواره کاروان آفتاب وجود دارد، افزود:ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارائه آثار رضوی هدف جشنواره کاروان آفتاب است.

کد مطلب: ۵۲۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، صدرا یوسفی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد مشهد با بیان اینکه ۱۴۰ غرفه از ۲۲ استان در جشنواره کاروان آفتاب حضور دارند، گفت: طرح این جشنواره ایجاد فضایی برای پیوند زدن تولیدات فرهنگی هنری و آثاری که با محوریت امام رضا(علیه السلام) در سراسر کشور انجام می شود با مردم است.
وی با اشاره به اینکه دلیل شکل گیری جشن های دهه کرامت مردمی شدن جشن های رضوی است، افزود:هدف جشنواره کاروان آفتاب ایجاد شور و نشاط اجتماعی و در کنار این ارائه آثاری که در سراسر کشور با محوریت رضوی برگزار می شود است.
یوسفی اظهار داشت: در سالهای قبل این چنین برنامه هایی به صورت محدود اجرا می شد اما این اولین جشنواره ای است که در این سطح وسیع برگزار می شود و امیدواریم برای سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است بتوانیم یک مجموعه کاملتر در حوزه های بین المللی با محوریت ارائه آثار و مفاهیم در موضوع امام رضا(علیه السلام)داشته باشیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد مشهد به دلیل حضور نداشتن رسانه ها اشاره کرد و ادامه داد:نگاه ما در بحث حضور رسانه ها این بود که فقط رسانه های مرتبط با حوزه رضوی دعوت بشوند چرا که اینجا نمایشگاه رسانه نیست اما از رسانه ها به منظور اطلاع رسانی دعوت به عمل آمده و انعکاس فعالیتهای جشنواره بسیار خوب است.
وی در خصوص علت برگزاری جشنواره در محل فعلی گفت: استاندارد فضای نمایشگاهی در مشهد مجموعه نمایشگاه بین المللی یا مرکز همایش ها و نمایشگاههای آستان قدس رضوی است و سعی ما برای هر دو مجموعه بود اما با وجود تلاش های متعدد متاسفانه به دلیل هماهنگی برای برگزاری نمایشگاهی دیگر در مکان های ذکر شده به اجبار در محل ساختمان صبا صدا و سیمای خراسان رضوی جشنواره کاروان آفتاب را برگزار کردیم.
یوسفی افزود:در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی ما از آنچه می توانستیم اعم از صداوسیما، تلویزیون شهری، بنرهای اطلاع رسانی و بخش های مختلف استفاده کردیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد مشهد به موضوع مشهد ۲۰۱۷ هم اشاره کرد و گفت:در مشهد ۲۰۱۷ یک فرصت در اختیار داریم و این فرصت غیر از ظرفیت بالقوه ای است که خود مشهد دارد و می توانیم از این ظرفیت بالقوه که وجود مضجع علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) و دارا بودن رتبه دومین شهر بزرگ مذهبی جهان اسلام است استفاده مطلوب کنیم.
وی با اشاره به اینکه ما دچار هجمه های مختلفی در حوزه های گوناگون هستیم، اظهار داشت:اگر تلاش کنیم و برنامه ریزی بلند مدت و هدفمند باشد همیشه این عنوان را می توانیم نگه داریم و فعالیتهای خود را می توانیم انجام بدهیم اما مشهد ۲۰۱۷ فرصتی است که می توانیم اقدام مضاعفی برای معرفی ظرفیتهای مشهد در حوزه زیارت داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار