مهمان نوازی و حاتم بخشی آموزشی با وجود کمبود دبیر و فضای آموزشی

با وجود کمبود دبیر و فضای آموزشی در علی آباد کتول بیش از 400 دانش آموز از محدوده آموزش و پرورش رامیان در مدارس این شهرستان تحصیل می کنند که تراکم دانش آموزی در مدارس را افزایش داده است.

کد مطلب: ۵۲۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، مدیر در حال بررسی پرونده دانش آموز و قولنامه منزل مسکونی خانواده است. قولنامه ای که شاید کد رهگیری هم دارد ولی صاحبخانه مهربان خانه 120 متری را تنها با چهل هزار تومان به مستاجر اجاره داده است!

مدیر بدون توجه به صوری بودن قولنامه و محل سکونت اصلی والدین ، دانش آموز را ثبت نام می کند.این ماجرا حکایت خانواده هایی است که همه ساله فرزندان خود را از محدوده آموزش و پرورش رامیان به شهرستان علی آباد آورده و با تهیه یک قولنامه صوری امکان ثبت فرزند شان را در مدارس علی آباد مهیا می سازند.

توسعه عدالت آموزشی و تاسیس مدرسه در اکثر نقاط کشور یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و این مهم طبق اصل 30 قانون اساسی صورت گرفته است. در تحقق این امر نیز امکانات و تجهیزات فراوانی به کار گرفته شده و همچنین بودجه فراوانی هزینه شده است. البته در تحقق این هدف دولت تنها نبوده است و بخشی از این هزینه را خیرین محترم مدرسه ساز تقبل نموده اند.

استان گلستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تقریباً اکثر شهر ها و روستاهای استان دارای مدرسه در پایه های مختلف هستند.بدون شک در شهرستان رامیان نیز کمبود خاصی از لحاظ مکان و فضای آموزشی مشاهده نمی شود و مدارس این شهرستان نیز همانند سایر شهر های استان تجهیزات کافی برای ثبت نام در پایه های مختلف آموزشی دارند.

اما در طول سالیان اخیر دانش آموزان زیادی از محدوده آموزش و پرورش شهرستان رامیان به ویژه روستاهای دارکلاته، نقی آباد، شفیع آباد، جعفر آباد، مشو، سعد آباد، مازیاران، نامتلو و حتی شهر خان به بین جهت تحصیل به مدارس شهرستان نقل مکان می کنند که این نقل مکان و هجرت آموزشی جای تامل و تحقیق دارد.

چرا که اولاً در اکثر روستاها و مناطق یاد شده فضای آموزشی و مدرسه وجود دارد. در ثانی بر اساس قوانین آموزش و پرورش ثبت نام در خارج از محدوده سکونت منع قانونی دارد و تنها در صورت وجود شرایط خاص و با مجوز اداره این امکان وجود دارد.

حال آنکه چطور در این سال ها قریب به چهار نفر دانش آموز به صورت غیر قانونی در مدارس شهرستان علی آباد کتول ثبت نام شده اند، باید از مدیران مدارس شهرستان جویا شد.

البته در گفتگو با تعدادی از خانواده های این دانش آموزان، علت انتخاب علی آباد جهت ادامه تحصیل فرزندانشان بالا بودن سطح آموزشی شهرستان علی آباد نسبت به مدارس منطقه خودشان را دلیل ثبت نام اعلام کردند که قطعاً این دلیل موجهی برای تخطی از قانون و ثبت نام در خارج از محدوه محسوب نمی شود.

هر چند بر اساس مصوبه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد در تابستان امسال، اعضاء خواستار اجرای کامل قانون محدوده بندی در سال تحصیلی جاری شدند ولی ظاهراً با اعمال فشار از سوی برخی مسئولین سازمان این مصوبه به اجرا در نیامد و کماکان ثبت نام دانش آموزان خارج از محدوه شهرستان در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار