کار گاه آموزشی بهداشت و درمان دوران بلوغ در آموزش و پرورش ناحیه یک ری

کارگاه آموزشی شبکه بهداشت و درمان دوران بلوغ در کانون فرهنگی و تربیتی سمیه ناحیه یک ری برگزار گردید.

کد مطلب: ۵۲۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران ، کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با موضوع دوران بلوغ و مشکلات مربوطه با حضور ساغر چیان، کارشناس امور بانوان و جوانان ناحیه یک ری ، مشاوران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری و دانش آموزان عضو پایگاه های تابستانی برگزار گردید.

جمالی نسب ، مشاور شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری ضمن تشریح و توضیح معنی لغوی بلوغ افزود : نوجوان به گروه سنی ده تا نوزده سال اطلاق می شود که با تحول های فراوان جسمی و روانی همراه است و موجب تغییر نگاه فرد نسبت به جهان اطراف، رفتار و احساساتش می شود و نوجوان گاهی دچار تشویش و نگرانی شده و تصمیم گیری برایش سخت می شود.

وی در ادامه یاد آوری نمود : از مسائل عمده دیگری که نوجوان در دوره بلوغ با آنها روبه رو ست، تغییرهای جسمانی است و اگر نوجوان و اطرافیان به خوبی از این تغییرها آگاهی نداشته باشند، این باعث تشویش و نگرانی خودش و اطرافیان می شود.

جمالی نسب گفت :علاوه بر این، وجود پاره ای اعتقادها و باورهای سنتی نیز می تواند به مشکل های نوجوان بیفزاید. اگر نوجوان مسایل و مشکل های بلوغ را در محیطی سرشار از تفاهم، صمیمیت و آگاهی و با کمک خانواده و جامعه بشناسد، این دوره را به خوبی طی می کند و با نشاط و سلامت پا به عرصه بزرگسالی می گذارد.

/خبرنگار : نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار