کارشناس ارشد روانشناسی در گفت و گو با پانا:

طلاق از موضوعات استرس زا برای كودكان است

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: طلاق از موضوعات استرس زا برای كودكان است اما با این حال در برخی از موارد غیر قابل اجتناب بوده.

کد مطلب: ۵۲۱۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد حسین امانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: کودکان به واسطه نبود مهمترین کانون محبت و احساس دوست نداشته شدن ، طلاق را پایان دنیا می پندارند و راه گریزی را برای زندگی نمی‌شناسند؛ بدین ترتیب است که دستخوش تحولات نامناسب روحی در سیر زندگی شده و متحمل لطمات عدیده ای می شوند.


وی گفت: طلاق بر روح و جسم کودک ضربه کاری وارد می کند و کودک نازپرورده دیروز، امروز از آغوش گرم والدین خود دور افتاده و حیرت آنچه که دیروز بود و امروز نیست سردرگم و آشفته اش ساخته و از آنجایی که ضمیر محدود او توان تحمل چنین دردی را ندارد وحشت از همه کس و همه چیز زمینه ای می شود بر عدم اعتماد و بی‌اعتنایی‌های همیشگی او به دنیا و دیگران.


کارشناس ارشد روانشناسی اضافه کرد: تجربه یکباره و یا تدریجی طلاق والدین، باعث پرورش و بروز پیش از هنگام و یا طولانی شدن مدت این اضطراب شده که متعاقب آن، کودک به طوری ملموس تر و جدی تر این ترس را درک می نمایند و یقین حاصل می کند که دیر یا زود این رویای هولناک تحقق خواهد یافت و والدین او را ترک خواهند کرد و تنها یش خواهند گذاشت.


امانی تاکید کرد: والدین لازم است بدانند در شرایط طلاق باید چه اقداماتی را برای كاهش استرس فرزندانشان انجام دهند که البته بهتر است قبل از طلاق جلسه ای با حضور هر دو والد و كودكان تشكیل شود تا كودكان بتوانند سوالات خود را از هر دو بپرسند و والدین از مقصر جلوه دادن همدیگر بپرهیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار