کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفت و گو با پانا:

بازی‌ها نقش بزرگی در پرورش شخصیت کودک دارند

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: بازی‌ها نقش بزرگی در پرورش شخصیت کودک دارند و وسیله‌ ای برای از بین بردن مشکلات جسمی،روحی و روانی آنان به شمار می روند.

کد مطلب: ۵۱۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

امیر محمد اکبرزاده در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پانا، با اشاره به این مطلب، اظهار داشت: بازی، وسیله‌ای بسیار مهم برای از بین بردن مشکلات هیجانی و عاطفی فرزندان از جمله خشم‌، ترس و اضطراب است و بسیاری از بازی‌ها باعث تخلیه هیجانات کودک شده و خشم او را می‌کاهد.


وی افزود: کودک در بازی، به علت وقوع رخدادها پی‌می‌برد و خود این آگاهی عاملی برای کاهش ترس است که والدین نیز می‌توانند از طریق بازی با کودک، در کاهش مشکلات هیجانی- عاطفی او از جمله ترس موثر باشند.


کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان این مطلب که بازی، عواطف و احساسات کودک را بیدار می کند و او را به سوی زندگی اجتماعی و قبول مسئولیت ها راهنمایی می کند؛ گفت: بازی در تقویت جسم و روح کودک تأثیر زیادی داشته و چگونگی ایجاد ارتباط با آنان را یاد می گیرد، دیگران را بهتر می شناسد و از خود نیز شناخت بهتری پیدا می کند.


اکبرزاده تصریح کرد: بازی یكی از مهمترین عواملی است كه در تربیت اخلاقی كودك نقش مهمی ایفا می كند كودك هنگام بازی در میابد كه اگر بخواهد فرد قابل قبول به حساب آید باید درستكار، راستگو، عادل و ... باشد، درواقع كودك هنگام بازی پی می برد كه خوب یا بد بودن یك عمل چگونه است و دیگران چگونه با او برخورد می كنند.


وی با اشاره به اینکه تناسب داشتن اسباب بازی انتخاب شده با سن کودک بسیار مهم است ، تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم که والدین باید آن را مورد توجه قرار دهند انتخاب اسباب بازی برحسب سن کودک است؛ یعنی یک اسباب بازی که کودکی دو ماهه را سرگرم می کند نمی تواند یک کودک دو ساله را سرگرم کند و بالعکس.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار