تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در قزوین

هنرستان های هنرهای زیبا به منظور تربیت هنرمندان خلاق ومتعهد وکارآمد برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان وکشور در مقطع متوسطه تاسیس می شود.

کد مطلب: ۵۰۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هنرستان های هنرهای زیبا به منظور تربیت هنرمندان خلاق ومتعهد و کارآمد برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان و کشور در مقطع متوسطه تاسیس می شود.

وی افزود: این هنرستان ها به منظور تحقق اهداف عمومی نظام آموزش انسانی مورد نیاز جامعه در حوزه هنری و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و آموزش رشته های مختلف هنری وهمچنین ایجاد زمینه های علمی، تربیتی و هنری لازم در هنرجویان برای ادامه تحصیل در مرکز آموزش عالی ایجاد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اهدافی همچون تعالی و ارتقاء تعهد و تخصص به عنوان یک برنامة مصوب جهت تربیت هنرمند متعهد برای آینده، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی با تاکید بر فرهنگ اسلامی و شناخت و کشف استعدادهای هنری از طریق گزینش بهینة هنرجو و هنرآموز را برای هنرستان هنرهای زیبا عنوان نمود.

قاسمی جذب هنرجویان مستعد و خلاق هنری به منظور ترویج هنرهای ملی، بومی در راستای تربیت و پرورش هنرمندان کارآمد، نخبه، ارزشی و فاخررا از بارزترین اهداف تاسیس این هنرستان بیان کرد.

ایشان اضافه کرد: آموزش صحیح هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران وآماده کردن زمینه های علمی وتربیتی لازم در هنر جویان جهت ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی هنری استان را نیز از ضرورتها ونیازهای دانش آموزان این استان دانست.

قاسمی در ادامه از همکاری و تعامل مدیران کل ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز قزوین در ایجاد رشته هایی همچون سینما، نمایش، نقاشی، انیمیشن، تولید برنامه های تلویزیونی و موسیقی در این هنرستانها تقدیر و تشکر نمود و از راه اندازی این هنرستان با همکاری این دو دستگاه در آینده نزدیک خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار