برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان از برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۳۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: با توجه مقارن شدن ماه ضیافت الهی با فصل تابستان و تعطیلات دانش آموزان، بقاع متبرکه شهر اصفهان در این ایام با اجرای برنامه هایی میزبان اقشار مختلف جامعه هستند.
وی ادامه داد: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان جلسه توجیهی برای مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی و همچنین مدیران اجرایی بقاع متبرکه در محل این اداره برگزار کرد و دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه جهت نحوه برگزاری برنامه های ضیافت الهی و نشاط معنوی را به مدیران بقاع متبرکه ابلاغ کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه افزود: طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی به صورت ویژه در جوار 24 بقعه متبرکه ناحیه یک اصفهان برگزار می شود، که هدف از اجرای این طرح ها ایجاد فضای مناسب جهت جذب جوانان و نوجوانان و همچنین استفاده از پتانسیل آنان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی است.
وی در ادامه بیان کرد: همچنین رویکرد برگزاری این برنامه در جهت تبیین زندگی به سبک اسلامی است که با استفاده از مبلغان دینی این امر را در جوار بقاع متبرکه اجرا می نماییم.
وی ادامه داد: برنامه های ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان شامل جزء خوانی و کلاس های تفسیر قرآن کریم، برگزاری دوره های حلقه صالحین، پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری مراسم شب های لیلی قدر می باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان در ادامه گفت: دوره های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در قالب طرح نشاط معنوی شامل برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم، برپایی کلاس های آموزشی کامپیوتر، زبان خارجه، ریاضی(ویژه دانش آموزان)، خوشنویسی و نقاشی برای برادران و دوره های هنری مانند گل سازی، گلدوزی، خیاطی و... نیز برای خواهران در طول تابستان در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در پایان افزود: اعزام به اردوی سیاحتی و زیارتی یک روزه آخرین بخش از اجرای این برنامه ها است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار