زمزمه یک اتفاق نو در گوش شهر

اصفهان (پانا) - برنامه "چهل چراغ" با ساختاری متفاوت، تازه و بکر به استقبال شهروندان رفته تا بتواند نوید یک اتفاق نو را در گوش شهر زمزمه کند.

کد مطلب: ۸۲۴۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
زمزمه یک اتفاق نو در گوش شهر
ماه مبارک رمضان در بسیاری از مواقع با تعطیلی و رکود برنامه های تفریحی و فرهنگی همراه است، چراکه حال و هوای شهر با حال و هوای آرام روزه داران همراه می شود و شاید به نظر برسد که مردم استقبال چندانی از برنامه ها نخواهند داشت. اما اگر برنامه ای بتواند با ساختاری متفاوت، تازه و بکر به استقبال شهروندان برود و نوید یک اتفاق نو را در گوش شهر زمزمه کند این قاعده استثنا خواهد داشت.
ویژه برنامه «چهل چراغ» که در این ایام در تالار ادب میزبان شهروندان و به ویژه بانوان اصفهانی است، نمونه ای از چنین برنامه هایی است که توانسته هر روز در ساعات میانی روز که هوا گرم تر هم هست، پای دختران نوجوانان، جوانان و حتی خانم ها و آقایان میانسال شهر را به تالار ادب باز کند. این برنامه به همت مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه شده و با ساختاری تازه در حال برگزاری است.
دختر جوانی که همراه با مادر و خواهرش مهمان چهل چراغ شده اند در این باره می گوید: من از شنیدن مباحث روان شناسی خیلی لذت می برم، البته به شرطی که مباحث تکراری و شعاری نباشد و از کلی گویی و مبهم گویی پرهیز کند. برنامه چهل چراغ این جذابیت را برای من داشت که مخاطبان را در مباحث سهیم کرده و کارشناسان برنامه را از اینکه متکلم وحده باشند و از مخاطبان نظرخواهی نکنند دور کرده است.
وی ادامه می دهد: مباحثی که در این برنامه مطرح شد مستقیما به هیچ موضوع خاصی مانند ازدواج، طلاق و ... اشاره نداشت و به صورت گسترده تر درباره این بود که آدم ها قبل از اینکه بخواهند به ازدواج یا هر مسئله دیگری فکر کنند باید خودشان را تربیت کنند و بدانند که نقاط ضعف و قوتشان در چیست.
خانم میانسالی که همراه با پسر و عروسش آمده اند هم می گوید: زمانی که من و همسالانم ازدواج کردیم چنین فرصت هایی برای جوانها فراهم نبود که بتوانند با دریافت این آموزش ها، انتخاب بهتری داشته باشند. نسل ما از چنین امکاناتی محروم بود و ما هر چه کردیم براساس تلاش و همت و دانش اندک خودمان بود. اما جوان های امروز این فرصت ها در اختیار دارند و می توانند بهترین استفاده را داشته باشند.
وی درباره کیفیت برگزاری برنامه چهل چراغ هم اظهار می کند: برنامه بسیار خوب بود و من از تمام بخش های آن مثل نمایش طنز، اجرای موسیقی و مباحث روان شناسی لذت بردم. تنها ایراد برنامه را در محدودیت ظرفیت سالن می دانم که باعث شد ما برای پیدا کردن صندلی کمی معطل شویم.
چند دانشجوی رشته روان شناسی هم آمده اند. یکی از آنها که بیشتر از دوستانش تحت تاثیر محتوای برنامه ها قرار گرفته با شوق خاصی می گوید: ما تا امروز همه جلسات چهل چراغ را آمده ایم و تا آخر هم می آییم. این جلسات از کلاس های درسی مان در دانشگاه هم بهتر بود، چون موارد عینی و زنده را در میان مردم دیدیم و با ذهنیات و رویکردهای آنها در مواجهه با مسائل مختلف آشنا شدیم. همچنین کارشناسان برنامه را از قبل می شناسیم و آمدیم تا از سخنان و نحوه ارائه مشاوره توسط آنها استفاده کنیم.
سلسله جلسات آموزشی چهل چراغ در این روزها به میانه رسیده اند و تنها تا 13 خردادماه پذیرای شهروندان اصفهانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار