مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه :

حدود ۱۰۰ تن زردآلو در شهرستان زیرکوه برداشت

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه ۱۹ هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه زیرکشت زردآلوی بارور است گفت: پیش‌بینی می‌‌شود از هر هکتار بیش از ۵ تن و در مجموع حدود ۱۰۰ تن زردآلو در این شهرستان برداشت شود.

کد مطلب: ۵۰۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد بنی‌اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا خراسان جنوبی اظهار داشت: چند روزی است که کشاورزان شهرستان زیرکوه سخت مشغول برداشت محصول زردآلو از 19 هکتار سطح زیرکشت این محصول هستند.

وی افزود: در چند سال اخیر خشکسالی‌ها و به خصوص سرمازدگی مانع از رشد یافتن و به ثمر رسیدن این محصول در شهرستان زیرکوه شده است به همین دلیل به لطف خدا امسال سالی پربار و پر محصول برای کشاورزان این خطه سخت کوش و تلاشگر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه با اشاره به آغاز برداشت محصول زردآلو از مزارع و باغات زیرکشت این محصول در زیرکوه اظهار داشت: 19 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه زیر کشت زردآلوی بارور است که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار بیش از 5 تن و در مجموع حدود 100 تن زردآلو برداشت شود.

بنی‌اسدی با بیان اینکه زردآلو به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد گفت: مواد مغذی موجود در زردآلو از چشم‌ها و قلب محافظت می‌کند و فیبر موجود در آن علیه بیماری‌ها مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین زردآلوی استان و نیز شهرستان زیرکوه از نوع محلی و بعضا هم از ارقام پیوندی که توسط کشاورزان پیشرو شهرستان در برخی مناطق روستایی کشت می‌شود گفت: برداشت این محصول از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا اواخر خرداد و با توجه به منطقه گرم و سرد کوهپایه‌ای ادامه می‌یابد.

بنی‌اسدی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر این محصول در مناطق کوهپایه‌ای کشت می‌شود و از سموم دفع آفات در آن استفاده نمی‌شود به همین دلیل از اهمیت بالایی در بحث محصولات سالم برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه با اشاره به برخی مشکلات کشاورزان شهرستان زیرکوه در تولید این محصول و خشکسالی‌های پی در پی که در بعضی نقاط منجر به خشک شدن درختان شده و نیز سرمازدگی‌های چند سال اخیر گفت: به لطف خدا و با توجه به عدم سرمازدگی این محصول در ایام گل‌دهی برداشت این محصول نسبت به چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی یادآور شد: روش برداشت این محصول با توجه به سطح زیرکشت پراکنده و کم، بیشتر به صورت دستی انجام می‌پذیرد و محصول برداشت شده بیشتر در روستاها و شهرهای مجاور و مرکز شهرستان به فروش می‌رسد.

مردم شهرستان زیرکوه و به ویژه بخش شاسکوه و آبیز که بیشترین سطح تولید این محصول را در شهرستان زیرکوه دارند، محصول زردآلو را بیشتر تبدیل به برگ زردآلو کرده و خشک کرده و به صورت خشک شده به بازار عرضه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار