صرفه جویی در مصرف برق بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است‎

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری گفت:صرفه جویی در مصرف برق بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۵۰۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان چهارمحال و بختیاری ، سید روزبه هاشمی دهکردی گفت: در جمع فرماندهان پایگاههای بسیج مقاومت دستگاهها و ادارات استان صرفه جویی در مصرف برق را بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
هاشمی گفت:از آنجا که تولید برق توسط نیروگاههای آبی ،حرارتی،سیکلی ترکیبی، بادی ،خورشیدی و ...صورت می گیرد و روند توزیع انرژی بستگی به فعالیت نیروگاهها دارد هرچه مصرف برق بالاتر باشد تولیدات نیروگاهها هم باید افزایش یابد و این در فصل تابستان دوچندان خواهد شد.
مهندس هاشمی افزود:با کاهش مصرف برق میزان کمتری آب از پشت سدها آزادسازی شده ،استفاده از ذخایر سوختی کاهش یافته ، هزینه ها پایین آمده و ذخایر و منابع کشور حفظ می شود و این صرفه جویی در مصرف برق و حفظ منابع و ذخایر و سرمایه های کشور همان اقدام و عمل در خصوص اقتصاد مقاومتی که بهترین مصداق برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در بحث اقتصاد مقاومتی چند سالی است که کار را شروع کرده گفت:از آنجا که بسیج پتانسیل های بسیار خوبی برای مشارکت و همکاری در همه موارد جهادی دارد یکی از سیاست های وزارت نیرو استفاده از ظرفیت بسیج در توسعه و نوسازی ،بهینه سازی و مدیریت مصرف برق بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان استفاده از لامپ های با کیفیت LED را به دلیل اینکه محصول تولیدات داخلی است باصرفه و اقتصادی تر عنوان کرد و به همه نمایندگان دستگاهها و ادارات توصیه کرد از لامپ های LED استفاده کنند.
مهندس هاشمی با بیان اینکه دستگاههای سرمایشی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می شود به دلیل غیر استاندارد بودن و نداشتن برچسب انرژی مصرف انرژی بالایی دارند به دستگاهها و ادارات توصیه کرد از این دستگاههای سرمایشی به خاطر ارزان تر بودن استفاده نکنند.
یادآوری می شود در پایان کارگاه مدیریت مصرف در دیدگاه کلان صنعت برق در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی برق برگزار شد.
این نشست با حضور مسئول سازمان بسیج کارمندان استان و فرماندهان پایگاههای بسیج مقاومت دستگاهها و ادارات به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار